Над 450 граждани са посетили приемната на омбудсмана в Кюстендил през 2017 година

Снимка: Infomreja.bg

Над 450 граждани са посетили приемната на омбудсмана в Кюстендил през 2017 година. 369 преписки са обработени през изминалата година от институцията - обществения посредник в лицето на Васил Иванов. Всичките 31 кметства бяха посетени от него под формата на така наречените изнесени приемни, по време на които много от гражданите на общината поставиха проблемите си. По думите на Васил Иванов желанието на кметовете по населени места е тези приемни да станат ежегодна практика.

От разгледаните преписки има 9 откази за разглеждане на жалби, най-често те са с изтекъл срок от извършане на действието или бездействието от страна на администрацията. 8 от сигналите са изпратени по компетентност на омбудсмана на РБългария Мая Манолова.

„Преценил съм, че това са проблеми, касаещи националния омбудсман, 17 съм препратил към други адресати. От разгледаните преписки най-чести са сигналите за обществения ред, алтернативни проблеми, които съществуват в Община Кюстендил, касаещи местните данъци и такси, благоустройството на територията, незаконно строителство и административно обслужване.

Съвсем малко са тези касаещи реституцията и социалното подпомагане.“, каза Васил Иванов, който на 15 и 16 февруари ще участва в среща на обществените посредници с националното сдружение на общините в страната. По думите му на срещата ще бъдат поставени въпроси и ще се тръгне в посока промяна на Законодателството, касаеща дейността на обществените посредници.

„Ние желаем конкретика на нашите задължения, тъй като до сега всеки от нас работи по Правилник, който е приет от отделен общински съвет и се получава така, че всяка една община си работи по свой собствен Правилник, което няма нищо общо с Правилниците в другите общини.“, обясни Васил Иванов.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 3ax

FACEBOOK