Приемните дни са заети до края на годината
Стотици граждани искат да говорят лично с кмета на Благоевград.
След като бе обявен графикът за приемните дни на Методи Байкушев, се оказва, че желаещите за среща с градоначалника са толкова много, че за година няма свободни места за прием.
„Има записани за цял мандат“, пошегува се Байкушев пред журналисти.
Той заяви, че въпреки че хората са насочвани и към заместниците му, които по ресор могат да изслушат проблемите на гражданите, те настояват за лична среща с кмета.
От началото на мандата му пък, фесйбук профила на Байкушев се е превърнал във виртуална приемна за всякакви сигнали, които кметът няма време да обработи в цялост.
Самият той призова гражданите да се обръщат към горещите телефони в Общината:
От началото на мандата ми ежедневно получавам десетки съобщения от Вас за нередности и всеобхватни проблеми. За мен връзката с Вас е важна и ще се стремя да я развивам още повече през годините. Работата на кмета обаче изисква взимане на важни решения и постоянна ангажираност в администрацията. Именно затова отправям молба към Вас - моля, ползвайте системите, с които към момента разполага Общината за приемане на сигнали. В сайта на Общината можете да достъпите платформата за подаване на сигнали: https://blagoevgrad.bg/report-issue. Или да позвъните на горещия телефон - 073/ 88 44 34, написа Байкушев във фейсбук страницата си.
Приемните дни стартираха на 4 януари.
Приемните във вторник са от 15:00 до 18:30 ч., а в последната събота от месеца от 9:00 до 12:30 ч.
Записването се извършва на тел. 073 88 44 13 и на имейл адрес: [email protected].
Отличен пример за дигитална Община пък дава Банско.
С платформата „Kмете, виж!“ е създаден иновативен начин за участието на гражданите в подобряването на техния живот и околна среда. Чрез лесен и удобен интернет интерфейс всеки може да сигнализира за нередности в общината, свързани с градска инфраструктура, околна среда, неправилно паркиране, опасни сгради, замърсени с боклук площи и др. Платформата, посредством GPS координати автоматично насочва сигнала към администрацията, за която се отнася, спрямо мястото на подаване. Гражданите могат лесно да следят статуса на своите сигнали и да видят как общината откликва на подадените сигнали.