Най-честите нарушения на търговците по Коледа и Нова година

Снимка: Рixabay

При онлайн покупките нарушенията най-често са свързани със забавени доставки

Традиционно по празниците и след тях гражданите се обръщат към Комисията за защита на потребителите с въпроси, свързани със съобщенията за намаление, доставките от електронни магазини и рекламациите на дефектни стоки. Това каза за bTV Новините Игнат Арсенов, главен директор „Контрол на пазара“ в КЗП.

Понякога има некоректни намаления. „Потребителят отива и вижда, че всъщност стоката въобще липсва в магазина. Или самото намаление е фалшиво, т.е. тази стока не е продавана в продължение на един месец преди намалението на старата, по-висока цена“, даде примери Арсенов.

Намаленията започват още от Черния петък и продължават до Коледните и Новогодишните празници, посочи той. По думите му при тези кампании се срещат и случаи, в които не са известни условията.

„Понякога не е ясно дали тази промоция важи за всички стоки в магазина или за отделни групи, дали е необходимо клиентите да закупят определени артикули или да се достигне конкретна минимална сума при пазаруването, за да се приложат отстъпките“, обясни експертът.

„Макар и по-рядко, не са обявени старата и новата цена едновременно, т.е. потребителят не може реално да се ориентира за размера на намалението“, каза още Арсенов.

При онлайн покупките нарушенията най-често са свързани със забавени доставки, изчерпани наличности и неспазване на 14-дневния срок за възстановяване на заплатената сума при упражнено право на отказ.

„Имаме и жалби, свързани с дефектни стоки, закупени по време на празници и от намаления. Трябва да знаем и това – независимо, че е за подарък или от кампания за намаление, потребителят трябва да получи стока, която съответства на договора. Ако не е такава, има право да предяви рекламация, защото разполага по закон с гаранция до две години“, разясни експертът.

При подобни казуси потребителите следва да потърсят съдействието на персонала в магазина или да отправят писмено оплакване, като изискат да бъде предоставена тази промоция или обещаният продукт на промоция. Ако проблемът не се реши, могат да се обърнат към Комисията за защита на потребителите.

Глобите са от 300 до 3000 лв., а при нелоялна практика достигат до 30 000 лв. при първоначално нарушение и до 50 000 лв. при повторно.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода ae5
loading...