Пътищарите не режели асфалта като сирене - точно до сантиметър

Снимка: АЗП

Това заяви Стефан Чайков, председател на УС на Българска браншова камара "Пътища"

Асфалтът не е сирене, което да отрежеш точно до сантиметър. Проби не се правят по дължината на коловоза, а напречно, за да се види как се е изместил асфалтът и какво е състоянието на пътя в двете страни. Това заяви пред БНР Стефан Чайков, председател на УС на Българска браншова камара "Пътища".

Той посочи, че за да се докаже количеството и качеството на положения асфалт, на всеки 2000 квадрата от пътната настилка, трябва да се правят по три ядки, т.е. 30 проби на километър, за да се види колко е дебелината на асфалта.

Чайков подчерта, че за проверка не се приема една ядка и има техническа спецификация, одобрена от Пътната агенция.

"Отношението към бранша не е етично. От Министерството на регионалното развитие и благоустройството се опитват да ни злепоставят умишлено", заяви той.

По негови думи в момента в обществото се насажда мнението, че цялата пътна гилдия се е сдружила, за да краде от асфалта. В тази група трябвало да се добави и Европейската комисия.

"Има недостатъци, никой не е безгрешен. Пътните строители сме олицетворение на това, което представлява цялата държава. Но да се говори на ангро за целия строителен сектор, е неприемливо", категоричен бе Чайков. 

Той заяви, че най-вероятно заедно с Камарата на строителите ще излязат с писмена позиция по въпроса.

Чайков посочи причините пътищата в Европа, включително в съседните балкански страни, да са в пъти по-добри от нашите: "В тези страни поддържането е на друго ниво, а ремонтите, особено на магистралите, се правят на седмата-осмата година. Най-натоварените магистрали в Германия се ремонтират на всеки шест години, плюс текущото поддържане, което е на светлинни години от нашето. Секторът у нас не е дофинансиран в продължение на 15 години".

Той отбеляза, че авансовите плащания са нормална търговска практика извън България и даде пример с обекти в САЩ, при които авансите достигат до 80%.

Припомняме, по-рано тази седмица служебният регионален министър Иван Шишков заяви, че досега нито една проверка на МРРБ и АПИ не е установила строителство в нормите според първоначалния проект. 

След проверка на качеството на строежа на Северната тангента в София беше установено, че дебелината на асфалта е 14 вместо изискуемите 20 сантиметра.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2xd

FACEBOOK