За да спести: Кметът на Благоевград съкращава 22 длъжности

Колаж, илюстрация: Infomreja.bg

Вижте какъв е проектът, който ще бъде гласуван на сесия на 29 декември

Кметът на Благоевград предлага оптимизация на структурата на Общината администрация.

Със свое решение от 15 март 2023 бившият ОбС-Благоевград е гласувал в Общината да работят 207 служители. Новата структура ги намалява до 185.

Байкушев се мотивира с това, че 13% от числеността на администрацията ще се дофинансира от местните приходи.

Увеличава се броят на кметовете – вместо 13 на 20, а кметските наместници стават петима, а не 12, както досега.

Отпадат длъжности като тази на главния еколог. В Общинската администрация ще работят 71, а не 73-ма души. В специализираната администрация пък има увеличение от 87 на 90 служители.

Методи Байкушев предлага пред Общинския съвет да бъде гласувана структура, в която броят на кметските заместници е 4. Това са заместник-кмет по строителството и екологията, заместник-кмет по финансите, икономиката, европроектите и управлението на собствеността (Ася Иванова); заместник-кмет по образованието и бизнес развитието (Боряна Шалявска) и заместник-кмет по културата, спорта и туризма (Станислав Кимчев).

В момента заместниците на кмета са трима.

Дирекцията по финанси, предлага кметът, да се състои от два отдела – „Счетоводство“ и „Финанси и бюджет“. Като идеята е да отпадне длъжността „директор на дирекция“, отдел „Счетоводство“ да се увеличи с един щат, а „Финанси“ да се намали с един.

Създава се нова дирекция – „Правно-нормативно обслужване и обществени поръчки“, към която ще има два отдела – „Правно-нормативно обслужване“, в който два щата отпадат, а броят на работните места в „Обществени поръчки“ се запазва.

Намалява си и с един служител дирекцията „Местни данъци и такси“.

Дирекция „Икономическо развитие и управление на собствеността“ ще се преобразува в дирекция „Общинска собственост“, в която ще работят 11 служители.

Запазва се структурата на дирекция „Архитектура и устройствено планиране“.

Три технически длъжности отпадат в Техническия архив и Административното обслужване към отдел „Архитектура и планиране“.

От тези три длъжности обаче две се преназначават в канцеларията. Открива се място за ландшафтен архитект.

В отдел „Инвестиционни проекти и контрол на строителството“ се закрива една позиция. А една позиция от отдел „Кадастър и регулация“ се преназначава също с канцеларията.

Най-масово се премахват цели 10 щата от общо 17 в дирекция „Планиране на инвестиционната дейност, строителство и екология“. Служителите от екологичния ресор се назначават в отдел „Екология“ (в него ще работят 6 души), но с две места по-малко.

Отделът „Екология“ е новосъздаден, но в него няма да има длъжност на главен еколог.

11 вместо 13 души ще работят в дирекция „Европейски проекти и програми“. Един се преназначава в канцеларията, един ще бъде освободен.

В отдел „Гражданско състояние и регистрация“ и в звено „Административно обслужване на Общинския съвет“ няма да има промени.

Премахват се длъжностите на директор „Образование“, „Култура, спорт и туризъм“, „Социална и жилищна политика“, „Здравеопазване“. Ще бъдат открити второстепенни длъжности.

21 служители ще работят в дирекция „Информационно и административно обслужване“ с два отдела. В отдел „Информационно-техническо обслужване“ ще работят 8 вместо 9 души. , а в канцеларията – 9 вместо 12. Техническите длъжности от другите отдели ще бъдат преназначени в този отдел.

Главен експерт „Защита на данните“ и главен специалист „Превенция и защита при бедствия и аварии“ се съкращават. Общината доверява защитата на данните на външен експерт.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2xf

FACEBOOK

//