Кое е това животно?! Българинът! Признание: Медиите са виновни

Снимка: Infomreja.bg

Съвет към всички българи - как да останете умни...

Кое е това животно?! Българинът!

Нацията деградира културно, интелектуално и морално по-бързо от вмирисано агнешко по Великден. Медиите рекламират личности, които се появяват в социалните мрежи и пленяват хилядите си последователи с уникалната си липса на еволюционно израстване.

Създаването на рубрики, показващи „известните“ в мрежата, пълни програмите на съботно-неделните предавания, от които след това се възползват информационните сайтове и така цикълът е завършен. Когато една медия се превърне в месомелачка за „новини“, тя повлича вълна след себе си всички останали да я последват – „за да го имат“, „за да не са по-назад“, „за да са четими“, „за да съществуват“.

ЧИченеца, Емили с тротинетката, плеймейтките и всичко, което телевизията бълва, превръща екрана в токсичен предмет, от който информацията идва от канала и отново изтича там.

Липсата на адекватност в продуцентското виждане и предлагането на плоски репортажи, „интересни“ рубрики и забавни видеа, доведе до там, че медиите се превърнаха във всеядни ръмжащи животни, а не „средства за масова информация на обществото по важни теми“.

В сайтовете четимостта на новини, в които има кръв, черва, черепи и смърт се увеличава с всяка изминала година. В същото време се показва „доброто“ чрез „новини“ от сорта – „Полицай помогна на жена с инвалидна количка да гласува“. Разбира се – той е човек и всеки такъв би го направил, ала ако не беше заснет и „качен“ в някоя социална платформа нямаше да бъде и в новинарския блок.

„Новите известни“ и „новото добро“ са всичко лошо, което смаза журналистиката в основите ѝ и погази принципите, от които ББС се е борила през 1945 г. – а именно да информира, а не да забавлява.

Медията – ако трябва да разтълкуваме думата, е връзката на хората с хората, каналът, по който обществото се свързва с властта и обратно, линията, по която протича информация от едно място до друго, по която се предава даден проблем – с които хората се информират, за да се предпазят, за да се покаже решението му или да се предупреди, че е възможно евентуалното му появяване.

Съобщаването на информация за загинал в катастрофа има за цел да каже основно две неща: Бъдете внимателни при шофиране. 2 – дадено трасе от пътната мрежа не е достъпно за преминаване – бъдете бдителни. Да, така е, ако имаше журналистика. В България обаче същата тази тема се експонира по следния начин: Поредният размазан, умрял, загинал, пречупен на две на пътя, как се чувстват близките му, на колко години ще бъде осъден виновникът за ПТП-то, виновен ли е наистина, ще се гърчи ли в адски мъки в ареста и ще признае ли вината си.

Така – ЧИченеца заживява във всеки един зрител, читател и слушател, и от „забавна“ личност с простотата и простотията си, става новият образ на Бай Ганьо през 2023. Той не познава медиите като средство за информация, а като поле за изява, за печелене, за реклама, за по-добър живот. В България се изградиха цели програми, системи и рубрики на база низостта, за да може всичко да бъде много, много, много гледано, а след това и подражавано.

Не четете сайтове, не гледайте телевизия, дори не слушайте радио, защото преценката ви вече е смазана от машината на свободията в медиите, за да може вие да сте консуматор, а не мислещ, изискващ, интелигентен гражданин на тази страна. Казва ви го една медия.

*Снимката илюстрира червения килим на славата - пътят от болестта до екрана.

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода aa6

FACEBOOK