Уведомление!
Община Сандански се обърна към всички собственици и ползватели на недвижими имоти.
Съгласно промените в законодателството, които ще влязат в сила от 1 януари 2026 г., отпада досегашният принцип за изчисляване на такса битови отпадъци въз основа на данъчната оценка или балансовата стойност на имотите.
Община Сандански стартира информационна и декларативна кампания по събиране на данни за броя лица, които живеят или ползват даден имот.
Законодателят е определил следните основи за определяне на такса битови отпадъци:
индивидуално определено количество битови отпадъци за имота, включително чрез торби с определена вместимост и товароносимост;
количество битови отпадъци за имота, определено съобразно броя и вместимостта на необходимите съдове за събиране на битовите отпадъци и честотата за тяхното транспортиране;
брой ползватели на услугата в имота;
за услугата по поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания в общината за основа може да бъде ползвана разгъната застроена и/или незастроена площ на недвижимия имот.
На официалния интернет сайт на Общината са публикувани Декларации, които следва да бъдат попълнени и подадени в срок до 30.09.2025г. от всички физически и юридически лица, притежаващи или ползващи недвижими имоти на територията на общината.
Начини за достъп и подаване:
Декларациите са достъпни на сайта на община Сандански.
Декларациите могат да бъдат подадени:
На хартиен носител в деловодството на Общината;
При кметовете и кметските наместници;
Електронно, с КЕП на email: oba@sandanski.bg
Чрез пощенски оператор.
За въпроси и съдействие, моля, свържете се с:
Телефон: 0746 89099
E-mail: oba@sandanski.bg
Адрес: гр. Сандански, бул. „Свобода“ № 14.