Община Сандански брои жителите си заради новата такса "Смет"

Снимка: Infomreja.bg

Уведомление!

Община Сандански се обърна към всички собственици и ползватели на недвижими имоти.

Съгласно промените в законодателството, които ще влязат в сила от 1 януари 2026 г., отпада досегашният принцип за изчисляване на такса битови отпадъци въз основа на данъчната оценка или балансовата стойност на имотите.

Община Сандански стартира информационна и декларативна кампания по събиране на данни за броя лица, които живеят или ползват даден имот.

Законодателят е определил следните основи за определяне на такса битови отпадъци:

индивидуално определено количество битови отпадъци за имота, включително чрез торби с определена вместимост и товароносимост;

количество битови отпадъци за имота, определено съобразно броя и вместимостта на необходимите съдове за събиране на битовите отпадъци и честотата за тяхното транспортиране;

брой ползватели на услугата в имота;

за услугата по поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания в общината за основа може да бъде ползвана разгъната застроена и/или незастроена площ на недвижимия имот.

На официалния интернет сайт на Общината са публикувани Декларации, които следва да бъдат попълнени и подадени в срок до 30.09.2025г. от всички физически и юридически лица, притежаващи или ползващи недвижими имоти на територията на общината.

Начини за достъп и подаване:

Декларациите са достъпни на сайта на община Сандански.

Декларациите могат да бъдат подадени:

На хартиен носител в деловодството на Общината;

При кметовете и кметските наместници;

Електронно, с КЕП на email: oba@sandanski.bg

Чрез пощенски оператор.

За въпроси и съдействие, моля, свържете се с:

Телефон: 0746 89099

E-mail: oba@sandanski.bg

Адрес: гр. Сандански, бул. „Свобода“ № 14.

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2xf

FACEBOOK