Христо Терзийски: Продължаваме с цялостен подход за прекратяването на войната по пътищата

Снимка: ГЕРБ

За тази промяна ние, от ГЕРБ-СДС, настояваме и работим вече повече от три години, посочи народният представител

Продължаваме с цялостния и системен подход за прекратяването на войната по пътищата. След промените в Наказателния кодекс, с които ви запознах, Народното събрание прие и важни промени в други два закона – Закона за пътищата и Закона за движение по пътищата. Удовлетворен съм, че можах да дам своя скромен принос за изготвянето на част от текстовете, които, вярвам, ще подобрят пътната безопасност в дългосрочен аспект. Това обяви във Фейсбук депутатът Христо Терзийски.

След 5-годишно необяснимо и неоправдано отлагане, започват да се използват пълните функционалности на модерната тол система, която България изгради. Тол камерите ще измерват средна скорост в определени критични участъци с висока концентрация на катастрофи. Ще бъдат използвани и срещу шофиране в аварийната лента на магистралите. В контрола на скоростта в градовете се включват и общинските камери.

За тази промяна ние, от ГЕРБ-СДС, настояваме и работим вече повече от три години. Включването в контрола на общинските и на тол камерите гарантира ефективен контрол и своевременност на наказанието, което ще намали нарушенията, отнемащи човешки животи.

Предстои въвеждане на строги мерки и срещу движението на претоварени товарни автомобили, разрушаващи пътната настилка, особено в топлите месеци – когато създават т.нар. коловози по пътищата, причиняващи голяма част от тежките произшествия. Според статистиката, всеки четвърти тежкотоварен автомобил с 4 оси е бил претоварен, посочи Терзийски.

И допълни: Въвеждат се и ограничения за електрическите тротинетки, които причиняват все по-голяма част от тежките инциденти в населените места. За съжаление жертви най-често са деца и млади хора. Общините ще имат повече възможности за контрол. Законът предвижда 500 лв. глоба за родител, настойник или попечител, ако разреши на непълнолетен - под 16 г., да управлява тротинетка. Глоби от 100 и 200 лв. ще бъдат налагани, ако се кара по тъмно, без каска или извън велоалея, ако има такава.

Процесът ще е дълъг, но пътят, по който сме поели, е верният. Едно можем да кажем – ние от ГЕРБ-СДС няма да допуснем повече протакане и нерешителност по отношение на законодателните промени, необходими за подобряването на пътната безопасност и защитата на здравето и живота на хората!

Продължаваме с цялостния и системен подход за прекратяването на войната по пътищата. След промените в Наказателния кодекс, с които ви запознах, Народното събрание прие и важни промени в други два закона – Закона за пътищата и Закона за движение по пътищата. Удовлетворен съм, че можах да дам своя скромен принос за изготвянето на част от текстовете, които, вярвам, ще подобрят пътната безопасност в дългосрочен аспект. Това обяви във Фейсбук депутатът Христо Терзийски.

След 5-годишно необяснимо и неоправдано отлагане, започват да се използват пълните функционалности на модерната тол система, която България изгради. Тол камерите ще измерват средна скорост в определени критични участъци с висока концентрация на катастрофи. Ще бъдат използвани и срещу шофиране в аварийната лента на магистралите. В контрола на скоростта в градовете се включват и общинските камери.

За тази промяна ние, от ГЕРБ-СДС, настояваме и работим вече повече от три години. Включването в контрола на общинските и на тол камерите гарантира ефективен контрол и своевременност на наказанието, което ще намали нарушенията, отнемащи човешки животи.

Предстои въвеждане на строги мерки и срещу движението на претоварени товарни автомобили, разрушаващи пътната настилка, особено в топлите месеци – когато създават т.нар. коловози по пътищата, причиняващи голяма част от тежките произшествия. Според статистиката, всеки четвърти тежкотоварен автомобил с 4 оси е бил претоварен.

Въвеждат се и ограничения за електрическите тротинетки, които причиняват все по-голяма част от тежките инциденти в населените места. За съжаление жертви най-често са деца и млади хора. Общините ще имат повече възможности за контрол. Законът предвижда 500 лв. глоба за родител, настойник или попечител, ако разреши на непълнолетен - под 16 г., да управлява тротинетка. Глоби от 100 и 200 лв. ще бъдат налагани, ако се кара по тъмно, без каска или извън велоалея, ако има такава.

Процесът ще е дълъг, но пътят, по който сме поели, е верният. Едно можем да кажем – ние от ГЕРБ-СДС няма да допуснем повече протакане и нерешителност по отношение на законодателните промени, необходими за подобряването на пътната безопасност и защитата на здравето и живота на хората!

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2xd

FACEBOOK