2,1 млн. лв. похарчиха партиите за реклама в предизборната кампания

Снимка: Infomreja.bg

В последните 10 дни от кампанията тенденцията за увеличаване на разходите за реклама е налице

2,1 млн. лв. са похарчили партиите за политическа реклама в предизборната кампания, обяви пред БНР Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда след мониторинг на 39 национални и регионални медии.

"В последните 10 дни от кампанията тенденцията за увеличаване на разходите за реклама е налице. Само за последните 10 дни разходите за кампания спрямо предходните 20 са се увеличили с 1 млн. лв. и те в края на кампанията достигат почти 2,1 млн. лв.".

По думите й има партии, които са увеличили 4 пъти разходите си спрямо предишния период. Такава е коалицията ПП - ДБ, която води по разходи в кампанията - те са вложили около 830 хил. лв., за да се рекламират, посочи Лазарова в интервю за предаването "Преди всички". Тя добави, че партията "Възраждане" е увеличила разходите си 2,5 пъти в последните 10 дни, като те се нареждат втори по разходи за реклама - за целия период са похарчили малко над 270 хил. лв. Следват ги от партия ГЕРБ, които са вложили около 240 хил. лв., за да рекламират кандидатите си.

По думите на Ива Лазарова най-предпочитаната медия за реклама е бТВ с 380 хил. лв. приходи в кампанията. На второ място е БНТ, а на трето - Нова телевизия. Тя подчерта, че при бТВ и Нова телевизия продължава тенденцията да няма нито един договор, сключен между тях и ГЕРБ. 

Изключително важно е платеното съдържание да се маркира, каза също Лазарова. По думите й има медии, които не го спазват. Но има и предвидени санкции за това. 

Тя отбеляза, че и на тези избори сме станали свидетели на същия демографски феномен по миграция към по-малките населени места в страната. Според нея проверките на новорегистрираните по настоящ адрес са закъснели - те се случват в седмицата преди изборите. Хората вече са се регистрирали в списъците за гласуване по настоящ адрес и ще гласуват, подчерта Лазарова и добави, че има реален шанс в по-малките населени места те да могат да посочат кои ще са кметовете и общинските съвети. 

По думите й в изборния ден предизвикателствата ще са свързани с работата на изборната администрация. Ще следим какви ще са проблемите по отношение на това колко спокойно се гласува, до каква степен са запознати възможностите на машинните устройства за гласуване, обяви тя. И добави още, че само 10 дни преди изборите е показан дизайнът на бюлетините на машините.

Смесеното гласуване през април доведе до множество грешки, напомни Ива Лазарова и предупреди, че и сега процедурите ще са същите по отношение на преброяването. Тя изтъкна, че на места, например в София, където ще има 8 вида бюлетини. Преброяването ще е предизвикателство за комисиите, изказа мнението си тя. 

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода sj2

FACEBOOK