11 училища създадоха лаборатория за иновации по предприемачество

Снимка: МОН

Първата училищна лаборатория за иновации беше открита в края на февруари в Обединено училище Неофит Рилски“ в село Дерманци

11 училища от различни райони на страната участват в създаването на лаборатория за иновации по предприемачество и финансова грамотност. Тя бе открита в 108. Средно училище „Никола Беловеждов“ в София от министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков. Той посочи, че тази година се създават пет такива лаборатории по националната програма „Иновации в действие“ на МОН, съобщават от образователното министерство.

В лабораторията по предприемачество и финансова грамотност екипи от учители и ученици от отделните училища, разработили и внедрили различни иновации, както и външни експерти и представители на академичната общност, ще обменят опит и генерират идеи в продължение на три дни. След това те ще изготвят общ краен продукт под формата на ръководство и методически указания, така че разработените от тях иновации да могат да се ползват и от други училища. 

„Предприемачеството и финансовата грамотност са важна част от уменията и ключовите компетентности за съвременните млади хора“, посочи министър Цоков. По думите му те ще трябва не само да умеят да правят конкретни неща, но и много бързо да се адаптират към променящата се среда. „Предприемаческите умения са тези, които ще дадат възможност на днешните ученици в бъдеще да упражняват различни професии, да развиват своите лидерски умения и компетентности, така че да могат да се справят с всяка ситуация в живота, а заедно с това и да работят в екип“, посочи министър Цоков.

Той посочи, че лабораториите за иновации не само създават конкретен продукт, важен за образователната ни система, но и дават възможност за изграждане на професионално-учебни общности. Те обединяват съмишленици от различни образователни институции.

„По този начин могат да се създават мрежи от училища“, подчерта проф. Цоков. Той посочи, че следващата програма, която се подготвя, се предвижда да бъде увеличен броят на тези лаборатории. „Смисълът на тази програма е повече училища в България не само да въвеждат и осъществяват иновативни проекти, но и да развиват културата на иновациите, на отвореност към новостите и възможностите за развитие“, каза още министър Цоков.

При откриването на лабораторията за предприемачество и финансова грамотност ученици представиха проекти на свои учебни фирми и продукти, разработени от тях самите. Сред тях имаше подправка от 13 билки без добавена сол и консерванти, козметични продукти, изработени само от естествени материали, както и настолна игра от биоразградими материали. Учениците представиха и оригинален продукт – опаковка от разграждаща се пластмаса, която има в себе си семена. Така, когато се изхвърли, тя не замърсява природата, а се разгражда и дори след това изникват растения. Ученическа фирма представи и услуга – платформа за споделено пътуване с електрически автомобили.

Освен домакините от 108. Средно училище „Никола Беловеждов“, в лабораторията по предприемачество и финансова грамотност участваха и Националната финансово-стопанска гимназия-София, СУ „Йордан Йовков“-Кърджали, ЕГ „Проф. д-р Асен Златаров“-Хасково, Професионалната гимназия в Кубрат, СУ „Черноризец Храбър“- Пловдив, СУ „Козма Тричков“-Враца, СУ “ Св. Св Кирил и Методий“-Карнобат, СУ „Екзарх Антим I“-Казанлък и две варненски училища – Професионална гимназия по компютърно моделиране и компютърни системи „Академик Благовест Сендов“ и Частно основно училище „Феникс 2020“.

На откриването на лабораторията присъстваха началникът на кабинета на министъра на образованието и науката Наталия Михалевска и председателят на Постоянната комисия по образование, култура, наука и културно многообразие в Столичния общински съвет Мирослав Боршош.

Първата училищна лаборатория за иновации беше открита в края на февруари в Обединено училище Неофит Рилски“ в село Дерманци, община Луковит. В нея иновативни училища работиха на тема „Образователна интеграция и гражданско образование“. Предстои да бъдат изградени още 3 лаборатории в направленията: „Екология и зелена енергия“, „Проектно базирано обучение и интегрирано знание“ и „Позитивно образование и личностно развитие“.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода sj2

FACEBOOK