Колко струва ремонтът на Е-79? АПИ: 165 958 359,38 лв. без ДДС са разчетени за всички пътища в областта

Снимка: Infomreja.bg

Тема с продължение!

Тема с продължение!

Колко струва ремонтът на Е-79, който започна през юни и продължава през целия август?

ИНФОМРЕЖА отправи питане до Агенция „Пътна инфраструктура“ спрямо Закона за достъп до обществена информация.

Както стана ясно, извършеният ремонт на път E-79 е изпълняван от ДЗЗД „Пътно поддържане област Благоевград 2023“.

От Агенцията заявиха, че договор с фирмата е сключен на 2.07.2024 г. за поддържане и ремонтни дейности на републиканските пътища на територията на Югозападен район.

Прогнозната стойност на договора е 132 766 687,50 лв. без ДДС. По него се изпълнява поддържане и текущ ремонт на републиканските пътища в областта, в това число и превантивно поддържане на път I-1 (Е-79) в района на Благоевград, обект на заявлението.

Стойността на заданието за превантивно поддържане на пътя е съгласно единични цени, подчертават от АПИ.

От 20.08.2025 г. към същия този договор има сключено допълнително споразумение № 1 (53-00-11898/20.08.2025 г.), с което стойността на договора се променя на 165 958 359,38 лв. без ДДС.

Запитахме и какъв е източникът на финансиране.

Възлагането е в съответствие и в рамките на разчетените в годишния бюджет на АПИ средства за дейности, предмет на договора, се посочва в отговора.

На 13 август публикувахме другата част от запиването ни.

На въпрос от страна на медията ни, защо ремонтът не приключи до 17 юли, както бе обявено в съобщение: „До 17 юли ще продължи ремонтът на настилката в 17-километровия участък от път I-1/ E79 между Благоевград и Симитли“, от АПИ заявиха:

„Асфалтовите работи по настилката в отсечката Благоевград – Симитли, които стартираха на 30 юни, в дясното платно, са приключили и движението в участъка, който се явява околовръстен път на гр. Благоевград, е възстановено. Цитираният срок - 17 юли, е за тази отсечка и той е спазен. Периодът, който се посочва е прогнозен, и е за изпълнението на строително-монтажни работи в отделните участъци и етапи.“ 

От кога този път не е ремонтиран, гласи още питане от страна на медията ни, тъй като много пътуващи и местни коментират, че настилката е била „добра“, а ремонтът „ненужен“.

„Първокласният път Благоевград – Сандански – Дамяница /от км 356 до км 426/ за последно е рехабилитиран през 1998-2000 г. След това на пътя през годините са извършвани текущи ремонти на настилката, състоящи се в изкърпване на дупки, изсичане на храсти, почистване на водостоци и отводнителни мероприятия.

Строително-монтажните работи в участъка се извършват, тъй като настилката е износена, с множество пукнатини, деформации и слягания, вследствие на ежегодно увеличаващия се тежкотоварен трафик и ползването на пътя като трасе за преминаването на тежката строителна техника при изграждането на АМ "Струма". Интензивността на движение по път І-1 непрекъснато нараства, като средно за денонощие преминават около 14 хил. МПС.“

 

КОМЕНТАРИ

Асен06:05 - 26.08.2025
Брутална кражба!
Код за сигурност, въведете кода aa6

FACEBOOK