Омбудсманът настоя за проверка на Електрохолд, от дружеството излязоха с позиция

Снимка: Електрохолд

Омбудсманът Диана Ковачева сезира председателя на Комисията за финансов надзор

Омбудсманът Диана Ковачева сезира председателя на Комисията за финансов надзор (КФН) Бойко Атанасов заради жалби на граждани срещу „Електрохолд Продажби“ EАД. Причината е, че без тяхното знание и съгласие, при заплащане на месечната сметка за потребена електроенергия през касите на EasyPay или FastPay им се удържа месечна вноска от 2 лева по застраховка „ЕлектрозаЩИТа“. Проблемът е, че хората разбират за това едва след като са си платили задължението. 

Проф. Диана Ковачева настоява пред председателя на КФН за проверка по компетентност на дейността на „ЗД Евроинс“ АД и „Електрохолд Продажби“ EАД във връзка с въпросната застраховка „ЕлектрозаЩИТа“.

Омбудсманът подчертава, че от сайта на „Електрохолд Продажби“ ЕАД е видно, че „ЕлектрозаЩИТа“ e доброволна имуществена застраховка, която осигурява покритие на щети върху битови електроуреди, предизвикани от късо съединение, токов удар и пренапрежение в електрическата мрежа вследствие на мълния;

Става ясно още, че „ЕлектрозаЩИТа“ е съвместен продукт на „ЗД Евроинс“ АД и „Електрохолд Продажби“ EАД и е предназначена само за битовите потребители на „Електрохолд Продажби“ EАД.

При справка в сайта на застрахователното дружество, в раздел „Информационни документи за застрахователни продукти“ се установява обаче, че няма публикувани такива за застраховка „ЕлектрозаЩИТа“.

Общественият защитник обръща внимание, че съгласно Общите условия, застрахователят „ЗД Евроинс“ АД сключва със застраховащия „Електрохолд Продажби“ EАД договори за застраховане на битови електроуреди, които се намират в недвижим имот със съответната точка на доставка, във връзка с
който има сключен договор и клиентски номер за продажба на електрическа енергия със застраховащия.

„Видно от публикувана на сайта на електроснабдителното дружество информация, застраховката е доброволна и същата е възможно да бъде сключена по два начина: 1/ В зависимост от това дали клиентът е получил писмо-предложение за издаване на застрахователен сертификат заедно с фактурата си за електрическа енергия. В случай че е получено такова предложение, първата и всяка следваща вноска за застраховката може да се плати само на каса на платежен оператор FastPay или EasyPay при заплащане на месечната сметка за електроенергия, като при заплащане на първата вноска застраховката се активира; 2/ Ако не е получено писмо-предложение, е необходимо клиентът да посети търговски център на Електрохолд и да заяви желанието си пред служител“, пише омбудсманът.

Допълва, че за прекратяването на застрахователното покритие на сертификата се посочва, че същото може да стане в деня на заплащане на първа вноска - на касата в същия офис на платежния оператор, в който е извършено плащането, а във всички останали случаи – като се подаде писмено уведомление до застрахователя, считано от датата на изтичане на месеца, за който е платена вноска от застрахователната премия.

Омбудсманът е категорична, че такова поведение на монополист е недопустимо.

Проф. Ковачева обръща внимание и на друг факт в Общите условия - при прегледа, на които се установява например, клауза за „Изключения от застрахователното покритие“ – чл. 6, която няма отношение към застраховката. Т.е. изключена е отговорността на застрахователя за загуби, вреди и/или разходи, предизвикани или произтекли от „заразно заболяване или от страх или заплаха от възникване на заразно заболяване…“.

Във връзка с публикуваната информация от Електрохолд Продажби EАД, правят следното уточнение:

Както обявихме официално на сайта на Електрохолд Продажби още на 15 март и в съобщение до медиите на 27 март 2023 г., застраховка “ЕлектрозаЩИТа” е напълно доброволна имуществена застраховка, която се сключва само по желание на клиента. Тя не е обвързана с потреблението на електрическа енергия, но за удобство е дадена възможността месечната премия по застраховката да се заплаща заедно със сметката за ток на каса в платежните партньори на Електрохолд Продажби. 

Електрохолд Продажби е инструктирала ясно всички свои платежни партньори в страната, че това е доброволна застраховка и че клиентите по никакъв начин не са задължени да я плащат. Електрохолд Продажби не носи и не може да носи никаква отговорност, ако при заплащане на месечна сметка за потребена електроенергия през каси на външни платежни партньори е начислена вноска по застраховката без знание и съгласие на клиента. Компанията отново напомни на всички свои външни платежни партньори, че това е доброволна застраховка, която се сключва само по желание на клиента.

Електрохолд Продажби предлага на своите битови клиенти доброволната застраховка на битови електроуреди в качеството си на застрахователен посредник на „ЗД Евроинс“ АД, регистриран в националния регистър на КФН. С тази застраховка компанията подобрява услугата, която предоставя, защото “ЕлектрозаЩИТа покрива вреди на битови електроуреди вследствие на късо съединение, токов удар и индукция от електрически ток в електроразпределителната мрежа, в случай че настъпилите вреди не са по вина на електроразпределителното дружество.

Цялата информация за застраховката е публикувана, както на сайта на Електрохолд, така и на този на Евроинс: 

https://electrohold.bg/bg/sales/kampanii/zastrahovka-elektrozashita/  https://www.euroins.bg/electrical-protection-insurance-1226.html 

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2xd

FACEBOOK