Но Съветът за електронни медии нямал правомощия за регулация онлайн
Има 22 сигнала до Съвета за електронни медии (СЕМ) от вчера по повод клип, рекламиращ енергийна напитка в прахообразен вид. Това съобщи на заседание на регулатора днес изпълняващата длъжността председател Габриела Наплатанова, цитирана от БТА.
„Бяха зададени и на нас въпроси, свързани с регулацията онлайн, за която СЕМ няма правомощия по закон“, посочи Наплатанова.
По думите ѝ в една трета от европейските държави има стриктни правила и регулация върху съдържанието, публикувано от т.нар. влогъри и инфлуенсъри - хора с влияние върху аудиторията в мрежата, върху съдържанието. „Тази регулация е на базата на техния приход от реклами онлайн, на размера на аудиторията и на характера на създаваното съдържание“, допълни Наплатанова.
„Ставаме свидетели на абсурди като това енергийна напитка да рекламира, че се приема чрез шмъркане - нещо, което на мен ми се струва обезпокоително“, посочи Соня Момчилова, член на СЕМ.