Пуснаха АМ „Европа: Желязков: Без фанфари, без ленти, благодарение на коалиционната мъдрост

Снимка: ПИС

Борисов: Вятърът на промяната струва 50% по-скъпо и 3 години по-късно

Без фанфари, без ленти, днес даваме началото на активната експлотаация на автомагистрала „Европа“.  Тя започна като АМ „Калотина“ през 2018 г., но след активното ѝ строителство стана „Европа“. Тя свързва България с Европа. В третия кабинет на Бойко Борисов, бяхме заедно с всички колеги, когато откривахме магистралата до Ниш, тогава бяхме уверени, че до 1-2 години ще завършим българския участък, но станахме свидетели на 4-5 години безвремие. Благодарение на коалиционната мъдрост, партньорството с министър Иван Иванов и колегите от ИТН и БСП, съумяхме да довършим забавеното. 

Това заяви министър-председателят Росен Желязков, който заедно с министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов и с лидера на ГЕРБ - Бойко Борисов, откри последния участък от магистралата. С пускането му в експлоатация по цялото трасе от Граничния контролно-пропускателен пункт „Калотина“ до София ще се пътува по магистрален път. Наред с това АМ „Европа“ поема огромния трафик, което носи допълнително спокойствие и облекчение за близките населени места, през които преди минаваше движението.

„Това е смисълът да има редовни правителства – дълги служебни и кратки редовни създават усещането, че процесите се случват хаотично, а ние имаме нужда от предвидимост и изпълняемост на всички обекти“, подчерта премиерът. 

„Днес, с това символично пускане на АМ „Европа“, доказахме, че буквално за 8 месеца това правителство направи нещо, което беше пропиляно 4 години. Присъствието на г-н Борисов е показателно, защото той започна този проект. Всички важни инфраструктурни проекти, които българските граждани очакват, са в ход и се очаква в рамките на мандата ни да бъдат завършени. Редовното стабилно управление води до резултати, а политическото безвремие - до затъване. Тази свързаност между Ориента и Западна Европа вече е факт, връзката между Изток и Запад. Стигаме до всяка точка на Европа по магистрала“, заяви строителният министър Иван Иванов. 

„Това е нещо хубаво за тази част на България, хубаво за международния трафик, за ТОЛ системата - ще се генерират повече пари. Но трябваше да е готово преди три години, резултатът е 50% по-скъпо и три години по-късно“, коментира Бойко Борисов и добави, че вятърът на „промяната“ струва 50% повече на българските граждани. Борисов беше категоричен, че ще бъде направено необходимото, за да бъде поправено забавянето в реализирането на важните за България проекти.

Росен Желязков също акцентира върху активната работа по инфраструктурните проекти. Скоро предстои да бъде завършена и нова отсечка по АМ „Хемус“. В отговор на журналистически въпрос премиерът посочи, че правителството се отнася сериозно към внесения вот на недоверие.

„Същевременно считаме, че парламентарната демокрация е базирана на това дали един кабинет има мнозинство, или няма. Колкото повече ни атакуват по наследени теми или в опит да се отклони България от нейния естествен път на развитие, те правят правителството  по-мотивирано“, категоричен бе той.

Желязков изрази надежда „късогледството при опозицията да бъде преодоляно“, така че да видят какви са тъжните перспективи за България, ако страната няма европейско правителство. Техният план е да разрушат, нямат никакъв план какво да съградят, добави Борисов.

Той коментира и случая с побоя над полицейския шеф в Русе.

„Министърът, като всеки човек, когато отидеш и видиш - не началник на полиция, но и всеки гражданин - да го намериш с откъснат бъбрек и счупени ребра, пребит, ще се изкажеш емоционално. Това съм казал вчера, не се хващайте за думата – избързаха, защото вие ги натискате за версията“, обърна се към журналистите Борисов. 

„Човекът бере душа, изгубил литър и половина кръв – те какво да кажат – битият е виновен. Просто казах, че трябваше оща малко хладнокръвие да излязат записите и да остане в съдебна фаза процесът“, добави лидерът на ГЕРБ. 

По отношение на случаите с руски дронове от последните дни премиерът Росен Желязков беше категоричен, че независимо от това, че те нямат нападателен характер, всяка провокация трябва да бъде отразена по подходящ начин. Внимателно наблюдаваме картината, има общ протокол, който се следва, има взети мерки за защита на въздушното ни пространство, особено в североизточната част на страната, като това е част от подсилването на югоизточния фланг на НАТО, заяви още премиерът Росен Желязков.

16,5-километровото трасе между Сливница и Софийския околовръстен път е изпълнено от обединението „Европа–2022“, което включва „ГБС Инфраструктурно строителство“, „Главболгарстрой интернешънал“ и „Обонато Билд“.

Цялата магистрала „Европа“ - от София до границата със Сърбия при Калотина, е с дължина 63 км. Тя е част от основната трансевропейска транспортна мрежа и осигурява връзка от ГКПП „Калотина“ към трансевропейски транспортен коридор „Ориент/Източно Средиземноморски“. Трасето е част от направлението Лондон – Будапеща – Белград – Ниш – София – Пловдив – Истанбул – Калкута, което е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток.

Модернизацията на пътния участък подобрява трансграничната връзка между България и Сърбия, спомага за постигане в голяма степен на завършеност на магистралната мрежа по направлението запад – изток на българска територия, разширява габарита на пътя до магистрален, намалява времето за пътуване, осигурява комфортни и безопасни условия за движение.

Строителството е финансирано със средства от републиканския бюджет и от Европейския съюз.

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода sj2

FACEBOOK