Министерство на образованието спешно трябва да намали процентът на ученици, които отпадат от системата при преминаване на дистанционно обучение. Според анализа, който МОН довършва в момента, този процент е между 20 и 25, като една от причините е именно достъп до интернет.

В студиото на БТВ министър Николай Денков уточни и че между 50/60 и 100 хиляди са електронните устройства, от които се нуждае системата за старта на следващата учебна година. Това са сред спешните проблеми, които трябва да бъдат разрешение в рамките на месец до три месеца, особено ако системата се подготвя за следваща вълна на пандемията.

Анализът установява и че трябва да се промени подготовката на самите преподаватели, част от които не са достатъчно подготвени за обучение в електронна среда. Въпреки това МОН дава добра оценка на изминалата учебна година и половина, когато и по спешност преподавателите трябваше да се адаптират към дистанционно обучение. Образованието ни се справи средно добре и успехите се дължат изцяло на преподавателите ни, които положиха всички възможни усилия за това.

Стратегически обаче трябва да се направят две неща и Николай Денков ги посочи: да се промени системата на финансиране и да се персонализира образованието.

По отношение на първото Денков обясни, че от системата парите следват ученика трябва да се премине към парите следват качеството. Това означава да се промени системата за оценка на образованието и да се изготви система за такава оценка, която да показва доколко училището е помогнало на ученика да напредне и да се реализира. За втората стратегическа цел Денков обясни, че истинското образование вече е персонализирано. Единият начин е да вкараме много повече учители в системата, както правят частните училища, другото е да приложим новите технологии.

"По това трябва да го започнем да работим сега, за да имаме по-добро образование след 3-4-5 години", обясни Денков.