Мантинелите на АМ "Струма" са "технически и физически остарели"

Снимка: ЕЦТП

Това сочи доклад на ЕЦТП

Неправителствени организации призовават за обективност в сферата на пътната безопасност.

Изработването на анализ за причините за възникването на пътен инцидент е съвкупност от елементи, сред които нормативни актове, проектиране, спазване на нормативните актове, поддръжка, текущо състояние, оглед на място от експерти. В този смисъл и с оглед планирането на бъдещи действия, както и на гарантирането на подобряване на състоянието на пътната инфраструктура, вярваме, че е задължително анализите да се извършват от експерти с вторитет и с обективен поглед върху ситуациите.

Представяме заключенията от анализ на експерти от САТЕПБ и ЕЦТП за ограничителните системи в участъка от п.в. Драгичево до п.в. Долна Диканя на автомагистрала „Струма“:

След трагичната катастрофа при км 31 на автомагистрала „Струма“, беше извършен оглед на място, при който се констатираха някои несъответствия с изискванията.

Ограничителните системи в участъка от п.в. Драгичево до п.в. Долна Диканя по същество са изпълнени, съгласно действащите към датата на проектиране и изграждане нормативи. Към настоящият момент, обаче, те са технически и физически остарели. 

За съжаление трагичният инцидент, при който 45 души загинаха, доказва това. Необходимо е да бъде изготвен план за провеждането на ограничителните системи за пътища първо на автомагистралните участъци, а след това на пътищата от по-нисък клас в съответствие с БДС EN 1317:2010.

Някои от централните болтове, вероятно в резултат от температурни дилатации на системите, са компрометирани. При стандартът от 1997г. не са предвидени уплътнителни планки, които при системите, отвговарящи на БДС EN1317 са задължителни.

Като цяло все пак монтажът е изпълнен добре, като всички изискуеми по норматив и производствена документация крепежни елементи са монтирани.

Приложената ограничителна система, наподобява системите, регламентирани в  EN 1317, като такива с нормална „N” степен на задържане. Това означава, че ако лек автомобил с тегло до 1500кг напусне платното за движение и се удари в ограничителната система, то тя ще го задържи. Основното различие между СПО 97 и например N2W5 системите е, че на модерната, отговаряща на новият стандарт стоманена предпазна ограда е изследвано поведението при удар, докато при старата СПО 97, такова изследване не е провеждано.

Съгласно действащите към момента указания за приложение на ограничителни системи, при пътища с две платна за движение (още повече за автомагистрали) е задължително средната разделителна ивица да се обезопасява със системи с висока степен на задържане т.е. H1 или H2. С такива ограничителни системи се обезопасяват всички новостроящи се пътища от този тип, включително и южната дъга на софийския околовръстен път.

Използваните скрепителни материали не са горещо поцинковани, каквото е изискването на норматива от 2004г. В същото време нормативът от 1997 година допуска използването им.

При някои от съединенията между съседни водещи шини, липсват скрепителни елементи.

 

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 7jk

FACEBOOK