Екоминистърът дава "Морска администрация" на Прокуратурата

Експерти от МОСВ тестват водата край кораба ежедневно

„Бяхме изправени пред две кризи – административна и екологична. Недопустимо е страна членка на ЕС да допусне кораб, който видимо отива към брега, натоварен с насипен карбонит, забранен от ЕС да се превозва в този вид, да се блъсне в нашия бряг, да застраши водната екосистема и защитената зона "Яйлата". Неслучайно ги ползвам като мотив, за да ги дам на прокуратурата за разследване”, заяви министърът.

От екологична гледна точка - основният риск за средата е преодолян, защото горивото от кораба е източено, увери Личев.

„За мен преломните моменти бяха два – на 26 септември, когато ми изтече търпението към бездействието на компетентните органи да се занимават с ликвидация и на 27-и през нощта, когато видях как самата „Морска администрация” действа по нелеп начин. В резултат на това наложих и принудителна мярка, с която спрях операцията по разтоварването”, добави Личев.

Експерти от МОСВ тестват водата край кораба ежедневно. Пробите от 29 септември показват, че концентрациите на амониев нитрат са с 1,6 пъти по-високи в сравнение с тези от 25 септември. Личев посочи, че оттук нататък служителите на МОСВ ще се грижат за това да не се уврежда околната среда и да не се вреди на здравето на хората.  

От "Морска администрация" не са спазили плана за разтоварване на кораба. Било е планирано товарът да се разтовари в автоматично съоражение за пълнене на чували по един тон директно на борда. Осигурени са две баржи. Тези чували е трябвало да се пренесат чрез кран, а между баржите и кораба е трябвало да бъде опънато платнище. От "Морска администрация" самоволно са решили да променят плана, а като причина са посочили, че съоръжението за пълнене на чували е било повредено. Според Личев Агенцията е оставена без оборудване, съобщава Нова телевизия.

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2xa

FACEBOOK