ИПБ алармира за висок риск от ПТП на АМ "Хемус"

Снимка: Infomreja.bg, архив

„Пътната настилка не отговаря и на минималните нормативни изисквания за безопасност“

Институтът за пътна безопасност е ангажирал международен одитор по пътна безопасност да извърши инспекции за безопасност на магистралите в България.

От ИПБ предоставят доклад за АМ „Хемус“. Констатирано е, че обезопасителните съоръжения са високорискови и не са в състояние да извършат необходимата работа съгласно изискванията на краш-тестовете. Тези съоръжения са опасни и са способни да причинят разкъсвания или ампутации на крайници на пасажерите в МПС и мотористите.

Пътната настилка не отговаря и на минималните нормативни изисквания за безопасност. Съществува риск от загуба на контрол върху МПС поради агресивните деформации и задържането на вода върху настилката. Възможно е въвличане и на други близо намиращи се МПСв пътнотранспортни произшествия.

Поради високите скорости на движение, които са характерни и желани за магистрален път, са възможни сериозни или фатални наранявания.

Сигнализацията и маркировката не отговарят на приетите стандарти. Това я прави объркваща и опасна!  Тунелите също не отговарят на изискванията за безопасност. Налице са предпоставки за настъпване на  ПТП със сериозни или фатални наранявания поради грешно взети решения и в резултат на дезинформация. Тя е породена от качеството и състоянието на комуникацията чрез настоящата знакова уредба. За съжаление, тези причини след ПТП биват "замаскирани" в базата данни, като пътнотранспортното произшествие бива класифицирано като следствие от "несъобразена скорост".

Извод: АМ „Хемус“ е с висок риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия. Необходимо е незабавно предприемане на действия за обезопасяване на автомагистралата от страна на стопанина на пътя.

От ИПБ се обръщат към министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов:

„Уважаеми г-н Караджов, уведомяваме ви, че АПИ е специализирана агенция към министъра на регионалното развитие и благоустройството. Министърът носи пряка отговорност за действията и бездействията на агенцията, както и наказателна такава. В АПИ са постъпили десетки сигнали за опасности по АМ „Хемус“ през последния месец, но реакция не е последвала.

Очакваме да бъдем уведомени за конкретните действия, които ще разпоредите и за сроковете им за изпълнение. Необходимостта от обезопасяване на АМ „Хемус“ е незабавна предвид високия риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия вследствие констатираните опасности в Доклада на инж. Стелиянов“.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 3ax

FACEBOOK