КЗП: Българският потребител понякога е склонен да направи компромис с качеството

Снимка: Infomreja.bg

КЗП има определени функции и най-важната от тях е, че е контактна точка

11 ноември 2021 г. е Световен ден на качеството. Отбелязва се от 1989 година през втория четвъртък на ноември по инициатива на Европейската организация по качеството и други сродни организации от САЩ, Япония и Латинска Америка с подкрепата на ООН.

Темата коментира в предаването “Нашият ден“ по Българското национално радио председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

“Дали е символно, или не, но от почти същия момент, от който се чества 10 ноември в България, се отбелязва и Денят на качеството, който придобива символно значение по отношение на потребителските стоки и услуги.“

Качеството е степента, до която съвкупност от присъщи характеристики на продуктите изпълнява определени изисквания. Наред с тази по-скоро академична дефиниция, най-важният критерий за това дали една стока или услуга е качествена е удовлетвореността от страна на онези, които я получават, отбеляза още Маргаритов.

„Това е и голямото предизвикателство пред икономическите субекти, които произвеждат и предоставят стоки на пазара и, от друга страна, пред институциите, отговарящи за контрола на качеството в една държава или в една икономическа общност."

"Поради не особено голямата покупателна способност, българският потребител понякога е склонен да направи компромис с качеството на определени стоки и услуги, които са му необходими. Тук големият въпрос е доколко компромисът, който съзнателно би могъл да бъде направен от потребителите, влияе и в каква степен на формирането на т.нар. индекс потребителско доверие например."

На въпрос от водещата чия отговорност е контролът на качеството у нас, председателят отбеляза, че КЗП има определени функции и най-важната от тях е, че е контактна точка в Системата за оповестяване наличието на европейския пазар на т.нар. опасни стоки, защото това е един много важен аспект, когато говорим за качество. „Ако ние сме склонни по обективни причини да правим определени компромиси с качеството на стоките, когато навлезем в територията “опасни стоки“, компромисът става невъзможен“, заключи Маргаритов.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2xa

FACEBOOK