Търговията с бездомни кучета се развива най-добре у нас

Снимка: 4 лапи

Повечето кученца са рекламирани в социалните медии

Новo проучване на ЧЕТИРИ ЛАПИ разкрива как в нарушение на законовите изисквания, 60% от кученцата в България се продават без микрочип и паспорт. Половината от закупените кученца са на възраст от шест седмици или още по-малки, когато все още трябва да бъдат с майките си. 

За да изследва въздействието на пандемията от COVID-19 върху тенденциите при купуването на кученца, както и многото рискове, пред които са изправени купувачите при закупуване на кученце онлайн, в началото на 2022 г. ЧЕТИРИ ЛАПИ поръча проучване, проведено от изследователската агенция Savanta в седем европейски страни, включително България.  

Безпрецедентното търсене по време на пандемията от COVID-19 подхранва незаконната търговия с кученца в цяла Европа, която причинява страданието на милиони кученца всяка година. Данните, събрани от проучването в България, показват шокиращо потъпкване на законовите изисквания: 

  • Само 40% от анкетираните казват, че кученцето им е било микрочипирано и регистрирано преди продажбата. От всички държави, участвали в проучването, България се отличава като страната с най-голям дял неидентифицирани и нерегистрирани кучета, продавани онлайн, въпреки ясната правна рамка.   

  • Половината от кученцата (50%) са закупени на възраст 0-6 седмици, което е незаконно. Това компрометира значително здравето и социализацията на кученцата до края на техния живот. 

  • Само 15% от купувачите казват, че са купили кученцето си от регистриран развъдник.  

  • Повечето кученца са рекламирани в социалните медии (51% общо, 35% от тях във Facebook) и в уебсайтове (29%). 

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода ae5

FACEBOOK