Денков: Целта на картата за висшето образование беше да очертае дисбалансите в системата

Снимка: БГНЕС

По думите му те са били ясно очертани и трябва да бъдат преодолени

„Основната цел на картата за висшето образование беше да очертае къде са дисбалансите в системата на висшето образование, те бяха много ясно очертани и има нужда да бъдат преодолени”. Това заяви министърът на образованието и науката акад. Николай Денков на заседанието на парламентарната образователна комисия, на което бяха разгледани текстове от законопроекта за изменение и допълнение на Закона за висшето образование, внесен от Министерския съвет на 18 януари 2022 г., съобщава Нова тв. 

ADVERTISING„Крайното решение за откриване или неоткриване на висши училища и факултети винаги е в Народното събрание”, каза министър Денков. „Смятам, че има достатъчно защитни и контролни механизми в това отношение, но от друга страна - политиката във висшето образование се формира от Министерския съвет и той трябва да има достатъчно свобода, за да може да реагира на сегашната ситуация”, отбеляза образователният министър.

Заместник-председателят на образователната комисия Красимир Вълчев от ГЕРБ-СДС каза, че неговото мнение е, че картата на висшето образование е национална и студентите са пълнолетни, могат да пътуват и да живеят на друго място, и балансът трябва да се търси в рамките на националната карта. „Трябва да говорим за регионална специализация и това трябва да е доминиращото регионално измерение в картата на висшето образование. Откриването на нови професионални направления не е решение на Народното събрание”, добави Вълчев.

„Разбирам аргументите на Красимир Вълчев и не смятам, че във всеки регион трябва да се откриват всички професионални направления”, каза министър Николай Денков и уточни, че никога не е изказвал такава теза. „Това, което смятам обаче, определено е, че трябва да има регионална специализация, но също така, че и всички основни професионални направления, които захранват регионите с кадри - като педагози и администрация, трябва да бъдат в съответния регион. Част от демографския ни проблем е свързан с липсата на съответното образование и в нашата Стратегия за развитие на висшето образование се предполага, че висшите училища са стълбовете за развитие на регионите. И аз ги разглеждам като такива", заяви министър Николай Денков.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 9kd

FACEBOOK