Разширява се обхватът на третата линия на столичното метро

Снимка: БГНЕС

Проектът за разширение на метрото ще бъде финансиран от Столична община с инвестиционен заем

Промяна в Общия устройствен план на Столична община позволява да бъде разширен обхватът на линия 3 на софийската метро. Изменението в част „Комуникационно - транспортна система - масов градски релсов транспорт“ на плана бе прието на днешното заседание на Министерския съвет. Проектът за разширение на метрото ще бъде финансиран от Столична община с инвестиционен заем, собствени средства и със съфинансиране от държавния бюджет, като общата инвестиция за изграждането му е 548 млн. лв., от тях 360 млн. лв. със заем от ЕИБ; 45 млн. лв. от собствени средства и 143 млн. лв. от държавния бюджет.

Предвижда се разклонението на линия 3 на метрото да бъде от бул. „Евлоги Георгиев“ при Военна академия „Г. С. Раковски“ до пътния възел на бул. „Цариградско шосе“ с ул. „Проф. Петър Мутафчиев“. Трасето ще преминава по ул. „Гео Милев“, бул. „Асен Йорданов“, пред зала „Арена Армеец София“ и по бул. „Цариградско шосе“.

Метромрежата ще се увеличи с 6 км и 6 метростанции. Така общата дължина на линиите ще стане 61 км, а метростанциите ще достигнат 56. Предвижда се да бъдат превозвани с 16 милиона повече пътници годишно, а делът на пътуванията с метро в градския транспорт ще достигне близо 50%. Сред очакваните ефекти са спад на автомобилите в движение с 8801 дневно и намаляване на трафика с около 25%.

По-високата скорост на придвижване с метрото в сравнение с останалия транспорт ще спести на жителите града допълнително 8 553 човеко-часа на ден. Реализацията на проекта за разширяване на третата линия на софийското метро ще окаже положителен ефект и по отношение на намаляването на вредните парникови газове, фини прахови частици, оловни аерозоли и др. с няколко хиляди тона годишно. Ще допринесе също за изпълнение на мерки, свързани със стратегията за нисковъглеродно развитие на градските райони и смекчаване на въздействията върху изменението на климата.

С изграждането на участъка метрото продължава да се развива като основна транспортна система в града, обвързана с транспортните елементи на трансевропейските коридори и транспортната мрежа на региона в единна функционираща транспортна инфраструктура.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода a2g

FACEBOOK