Кметът на Благоевград назначи втория си заместник

Снимка: Infomreja.bg

Байкушев е притеснен за изпълнението на проекта за анаеробната инсталация

Кметът на Благоевград назначи втория си заместник – Боряна Шалявска.

Тя поема ново звено като заместник-кмет по образованието и бизнес развитието. Още в първия ден от встъпвнето си в длъжност Байкушев назначи Ася Иванова на мястото на подалата оставка - Ана Коцелова. Иванова пое ресора по икономическото развитие на Общината.

На пресконференция Байкушев коментира стратегическото развитие на Благоевград и две седмици след встъпването му в длъжност обви назначението на Шалявска.

Поех ангажимент да поставим Благоевград на инвестиционната карта на България.

Трябва да променим отношението към потенциални инвеститори, както и да променим връзката Община - средно образование - бизнес. Искаме да дадем възможност да стажове, дуално обучение, координация между ВУЗ-овете, училищата и бизнеса. Досега не е имало ясна стратегия как да се работи в тази посока. Имам ясна визия, която ще поставим в новата структура на Общината. Имаме нов заместник-кмет по образованието и бизнес развитието – Боряна Шалявска, каза Байкушев.

Тя е работила в отдела за прием на студенти към АУБ. Тя р докторант в ЮЗУ и преподавател по английски език. Има представа за връзката между средното образование и бизнеса.

Шалявска заяви:

Поемам поста с ясната отговорност, че предстои работа и с огромно желание да се обедини енергията на различните организации в града. Важно е енергията да се превърне в двигател на промяната. ДА можем да подпомогнем образованието да подготви хора, които да са готови да работят. Тук бизнесът трябва да поеме отговорност чрез стажове, чрез курсове и др. Прекарала съм 20 години в професията си да помогна на младите хора да учат и работят тук, да има качествено образование. Надявам се да се поздравим с първите успехи скоро. Мисията „Образование“ е мисия за цял живот.

Байкушев допълни, че колежът, ВУЗ-овете, бизнесът, училищата, Кариерният център, Бюрото по труда са част от тази стъпка.

От всички страни има добро желание, но комуникацията е на лошо ниво. Искаме да канализираме енергията между всички страни, които искат да се случат нещата – както бизнесът, така и центровете. Тая работа в тази сфера е неблагодарна. Няма да има резултат в следващите години, а след 5-6 години. Защото ние ще въведем реформи, от които не ни интересуват краткосрочният ефект и политическият дивидент. Започваме да работим тихо и системно, също така много упорито, каза Байкушев.

Факт е, че образованието дава резултати след 4-5 годни, а бизнесът иска кадри днес, затова той ще е двигател да бъдат подготвени курсове, които да подготвят кадрите за работа, каза още Шалявска.

Така наречената „икономическа дирекция“ към Общината има нужда от преструктуриране, допълни Байкушев във връзка с това, че на първата си пресконференция той обяви назначаването на Шалавсяка във финансовия отдел.

Оказа се, че Шалявска дори не е била назначена в този общински екип и от днес е назначена на заместниккместката позиция.

Главен финансист все още няма. Има отдел „Бюджет“ и „Счетоводство“, които работят добре, но Байкушев няма да бърза с назначенията. Ще бъде назначен заместник-кмет по финансите, стана ясно от думите на кмета. В момента в отдела по финансите, за който отговаряше Борислав Механджийски, работи София Граченова – назначена от кмета.

Докладът за финансовото състояние на Общината, представен на последната сесия на ОбС от кмета и приет от Съвета, ще бъде изпратен до Сметната палата и Министерството на финансите.

Приоритетите са да изкараме годината, да преструктурираме бюджета, да направим финансов анализ, за да стъпим на здрава основа догодина. Работата на кмета не е да разследва какво е станало в миналото, а да работи с наличното, каза Байкушев.

За финансовото състояние на Общината и стабилизацията ѝ откъм приходи и разходи, кметът коментира гласувания от ОбС на 24 ноември безлихвен заем, който Общината ще вземе от държавата. Максималният размер е малко над 8 млн. лв.

Такъв тип безлихвен заем е по Закона за публичните финанси, затова не е необходимо да се провежда обществено обсъждане, а за такова нямаше и време, защото парите ни трябват сега. Едно обсъждане е в период на 20-30 дни, каза Байкушев.

Той коментира и няколко ключови проекта за Общината, които се оказаха и „инфарктни“ заради спряна работа по тях или забавена такава.

Договорът за анаеробната инсталация е сключен преди 5 г. за 41 млн. лв., а програмата по Оперативната програма „Околна среда“ изтича на 29 декември. Каквото се разплати до тогава, ще бъде върнато от програмата. Сега сме поставени около 15  млн. лв. да бъдат разплатени и актувани. До 15 декември не е ясно какво ще бъде свършено, защото много дълго се е бавел обектът.

В момента трябва да се завърши един гигантски обект. Ако не бъде завършен до 15 декември и не бъде разплатен до 29 декември, ние нямаме друг избор освен завършването му, защото рискуваме огромни финансови санкции и отчисления към РИОС по Закона за управление на отпадъците – те ще се увеличат.

Пред Общината стой проблемът да се реализира и Програма за отпадъците. По тази програма не се е работило, не е провеждана информационна програма. Сега се работи по структуриране на ново звено за околна среда, което ще се занимава с това и ще работи по активирането на програмата, каза Байкушев.

Кметът обясни, че анаеробната инсталация няма да заработи, ако няма достатъчно отпадъци. Капацитетът за работа е около 16 хил. тона годишно. Общината ще се опита да предоговори тези количества, които се явяват „невъзможни“ за „произвеждане“.

Такса смет ще се увеличава, ако не се сметосъбира разделно.

Кметът заяви, че колкото по-бързо заработи инсталацията, толкова по-голямо данъчно облекчение ще имат гражданите.

Престои среща между оперативния орган и ръководството на Общината по тема за проекта.

Пътят за депото, където се изгражда инсталацията, е с нов профил, очаква се ремонт, заради срутищни процеси.

Относно ремонтът на Камерната опера – строителството е спряно, заради натрупани стари мебели в сградата.

За три дни този проблем се реши. Хората не работеха, защото никой не бе разчистил.

За сливането на общинското дружество „Озеленяване“ и „Благоевград стой ремонт“ в „Чистота“ кметът каза:

Задачата ни е намаляване на разходите, единно ръководство, координация, организация. Когато не са в едно звено координацията е по-трудно. Възможни са съкращения, но те няма да бъдат правени на всяка цена. От това зависи разходната част в бюджета на Общината.

Общинските дружества са правили масово инхаус поръчки. Те са възлагали поръчки на частни организации и са разходвани публични средства. Оттук натам поръчки ще се възлагат само на общински дружества, които има капацитет за което. Ако не се възлагат поръчки, то Общината ще работи така че планира и организира дейностите си, така че да не се стига до инхаус поръчките.

Кметът обяви, че ще прави преструктуриране на администрацията, защото заложената управленска програма изисква което.

Преди изборите строителството на ул. „Промишлена“ е спряно, заради липса на достъп до промишлен стопански двор. Идеята е да се възобнови строителството маскирано бързо. Има добра воля от всички проектът да бъде завършен, каза Байкушев.

Има проблем по-скоро в прокетирането! Когато проектът е калпав, дори и да се изпълни добре, той е лош, каза кметът.

ПОВЕЧЕ ВИЖТЕ ВЪВ ВИДЕОТО:

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода l9n

FACEBOOK