Дезинформация относно коронавируса: Онлайн платформите предприемат нови мерки

Снимка: Infomreja.bg, архив

ЕК публикува днес докладите на Facebook, Twitter, TikTok, Microsoft и Google

Европейската комисия публикува днес докладите на Facebook, Twitter, TikTok, Microsoft и Google относно предприетите през юни мерки за борба с дезинформацията, свързана с коронавируса.

Настоящите страни, подписали Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията, и Комисията също така призовават нови дружества да се присъединят към Кодекса, тъй като това ще спомогне за разширяване на неговото въздействие и за повишаване на ефективността му.

Заместник-председателят по въпросите на ценностите и прозрачността Вера Йоурова заяви: "Програмата за мониторинг на дезинформацията, свързана с COVID-19, позволи да се следят важни действия, предприети от онлайн платформите. С разпространението на нови варианти на вируса и ваксиниране с пълна скорост, от решаващо значение е да се изпълняват ангажиментите. Очакваме с нетърпение укрепването на Кодекса за поведение."

Комисарят по въпросите на вътрешния пазар Тиери Бретон добави: "ЕС изпълни обещанието си да достави достатъчно дози за безопасно ваксиниране на всеки гражданин на ЕС. Сега всички заинтересовани страни трябва да поемат своята отговорност, за да се преборят колебанията относно ваксините, подхранвани от дезинформация. Докато укрепваме Кодекса за поведение с платформите и подписалите го страни, призоваваме и нови да се присъединят към борбата с дезинформацията".

Така например кампанията на TikTok в подкрепа на ваксинацията заедно с ирландското правителство достигна над един милион гледания и над 20 000 харесвания. Google продължи да работи с органите за обществено здраве, за да покаже информация за местата за ваксинация в Google Search и Maps – функция, достъпна във Франция, Полша, Италия, Ирландия и Швейцария.

В Twitter потребителите вече могат да обучават автоматизирани системи, които да засичат по-добре нарушения на политиката на платформата за дезинформация относно COVID-19. Microsoft разшири партньорството си с Newsguard – разширение на Edge, което предупреждава за уебсайтове разпространяващи дезинформация.

Фейсбук си сътрудничеше с международни здравни органи за повишаване на обществената осведоменост относно ефикасността и безопасността на ваксините, а също и с изследователи от Мичиганския държавен университет (MSU) с цел по-добро откриване и разпознаване на „deepfakes“. Тези съвместни усилия трябва да продължат с оглед на сложните предизвикателства, които произлизат от онлайн дезинформацията.

Програмата на Комисията за наблюдение на дезинформацията във връзка с COVID-19 беше удължена до края на 2021 г. и сега доклади ще се публикуват на всеки два месеца. Следващият набор от доклади ще бъде публикуван през септември.

След наскоро публикуваните насоки, подписалите страни започнаха процес на укрепване на Кодекса и отправиха съвместна покана към потенциални нови заинтересовани страни.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2za