АПИ: На АМ "Струма" от София до Благоевград не е предвидено осветление и тоалетни

Снимка: Infomreja.bg

Идеална предпоставка за кражби са участъци от магистралата край Благоевград

След поредица набези на апаши върху гориво, източвано от камиони, паркирани на АМ „Струма“ при Благоевград, ИНФОМРЕЖА направи запитване до Агенция „Пътна инфраструктура“.

Въпросите, които ни бяха подсказани както от потърпевшите, така и от будните граждани – получиха своя отговор, но за съжаление, той не води до решение да се сложи край на кражбите.

Припомняме, че последният сигнал за източване на нафта от паркиран камион на отбивка на магистралата при село Българчево, бе подаден на 2-ри декември. Тогава трима извършители бяха установени от полицията, като бе последвала гонка с апашите, а арестуван бе само един от тях.

По-рано на 10.10., на 17.11.2019, 21.11.2019 и 2.12.2019 г. са извършени същите по вид престъпления – разбиване на капачката на резервоара, източване на дизеловото гориво в туби и препродаване на по-ниски цени, както е известно.

В групата „търговци“ на гориво са трима благоевградчани от махала „Предел“. Те действали именно на тази отбивка, удобна за шофьорите на тежкотоварни камиони за 45-минутна почивка или сън.

С рено модел „Меган“ с дерегистриран с фалшиви номера, Владо – криминално проявен с присъда и излежаване, Пайчо и Васко Гробаро са крали горивото.

В колата са открити маркуч, туби, щанги и ножица за рязане на метал – защото капачките на резервоарите на камионите са подсигурявани с катинари.

А условията на отбивката създават идеална предпоставка за престъпление, установи проверка на ИНФОМРЕЖА.

Двата паркинга – в посока София и в посока Благоевград, край Българчево, са неосветени в тъмната част на денонощието.

Достъп до камионите има по черния път под магистралата – между двата паркинга, който води и към околните частни имоти – ниви и село Българчево – идеални пътища за бягство.

На места огражденията от мрежа, поставени, за да предпазват навлизането на животни и хора на аутобана, са разрязани. В допълнение две врати, част от тези ограждения, са отворени за всякакъв вид "посетители". Тези врати служат за „изолация“ на магистралния път от черния път под нея.

От съответния проход не е изключено да излезе добитък или друг автомобил, който да излезе в насрещното и тогава трагедията е пълна.

За неосветените в тъмната част на денонощието отбивки, липсата на тоалетна или химическа такава, течаща вода, видеонаблюдение Агенция „Пътна инфраструктура“ обясни:

Проектите за строителство на четирите участъка от АМ „Струма“ по направлението от София до Благоевград - бившата АМ „Люлин“ от Софийския околовръстен път до пътен възел „Даскалово“, лот 0 от пътен възел „Даскалово“ до Долна Диканя, лот 1 от Долна Диканя до Дупница и лот 2 от Дупница до Благоевград, не предвиждат осветление, видеонаблюдение и изграждането на санитарни възли на площадките за отдих.

Пътуващите могат да ползват тоалетните, изградени в 5-те търговски крайпътни обекта.

В участъка от София до Благоевград са осветени  пътните възли – „Даскалово“, „Долна Диканя“, „Дупница - Север“, „Дупница юг“, „Бобошево“, „Кочериново“, „Благоевград“, както и площадките при 5-те тунела „Мало Бучино“, „Люлин“, „Голямо Бучино“, „Блатино“ и „Кочериново“, както и в самите тунели.

На новоизграждащите се отсечки от АМ „Струма“ е предвидено площадките за отдих да бъдат осветени и със санитарни помещения. Например на завършения през декември м. г. 24-километров участък /лот 3.3/ между Кресна и Сандански са изградени 4 площадки за отдих, които са с осветление, ТИР паркинг и санитарни помещения.

Още 2 нови площадки за отдих от този вид е предвидено да има и на обхода на Кресна, който е част от строителството на лот 3.2 Крупник – Кресна.

Относно повредата на мрежите, с които е оградена магистралата за неутрализиране достъпа на хора и животни и вратите под магистралата, АПИ отговори:

Пробивите в предпазните огради най-честата причина са действията на недобросъвестни граждани. На автомагистралата се правят ежедневни огледи от служители на АПИ и пътноподдържащата фирма и при констатиране на нарушена ограда се предприемат своевременни действия за нейното възстановяване.

Огражданията, водещи към черен път под магистралата, се отварят при преминаването на строителна техника, участваща в строителството на лот 3.1 от АМ „Струма“ от Благоевград до Крупник, за което има въведена временна организация на движението, съгласувана  с ГД „Национална полиция“.

А в ръцете на МВР оставяме залавянето на извършителите и неутрализирането на бъдещи набези, защото хората на път имат равни права с тези, които спят удобно в леглата си, небезпокоени от „търговци“.

 

Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 9kd

FACEBOOK