Клипът ни за Европредседателството откраднат от италианците?

Снимка: gospodari.com

Вчера на телевизионния екран бе излъчен репортаж на "Господари на ефира". Репортажът е със заглавие: ОТКРИХМЕ СЪМНИТЕЛНА ПРИЛИКА МЕЖДУ ИТАЛИАНСКА РЕКЛАМА И НАШИЯ КЛИП ЗА ЕВРОПРЕДСЕДАТЕЛСТВОТО.

Според разследване на предаването клипът ни за Европредседателството прилича много на туристически клип за Италя от 2016. 

Днес Министерството за Българското председателство на Съвета на ЕС 2018 категорично се разграничи от внушенията за плагиатство.

Авторският колектив, разработил и реализирал идеята по представяне на страната ни следва общо установени световни практики и тенденции при филмиране, рекламиране и представяне на природните, културните и исторически дадености на една страна. При реализирането на клипа са използвани съвременните похвати и изразни средства, типични за този жанр. В този смисъл да се търсят и откриват прилики с други продукти е неоснователно и некоректно. Стойността на клипа е в оригиналния поглед на неговите автори, на начина и индивидуалния им прочит, с които представят клипа, а не по отношение на изразните средства.

Във видеото, изработено от фирмата, спечелила обществената поръчка – „Ди индъстри“ ООД, е представена красотата на България през четирите годишни сезона. Клипът показва пътуване през тях, характерни емблематични, исторически и културни паметници, традиции, съхранили духа на българщината през вековете до наши дни.

Фактът, че от официалното представяне на клипа – 5 януари 2018 г. досега, е гледан над 1 млн. пъти само в интернет, показва, че той е качествен и атрактивен продукт. Почти всички отзиви в медиите и социалните мрежи са изключително положителни. Доказват го резултатите – по 15 400 души на час са гледали в социалните мрежи филма за България, изготвен за ротационното ни председателство. Справката е за първите 48 часа след представянето на клипа, се казва в прессъобщението.

 

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 7jk