Урок по литература чрез интерактивна дъска проведоха в СУ "Никола Вапцаров" - Хаджидимово

Снимки: СУ "Никола Вапцаров"

Урокът бе за петокласници на тема „Общото и различното в приказките „Тримата братя и златната ябълка“ и „Златното момиче“

Дни преди коледната ваканция в СУ "Никола Вапцаров" - Хаджидимово, проведоха открит урок по литература с пети клас на тема „Общото и различното в приказките „Тримата братя и златната ябълка“ и „Златното момиче“. Гости на занятието бяха директорът на училищетто - Вангелия Петрелийска, и учители от МО по БЕЛ и други обединения.

Урокът беше представен чрез интерактивна дъска. Той съдържаше разнообразни подходи и методи за обобщаване на вече наученото от учениците за вълшебната приказка. Чрез различни упражнения и свързани с темата анимации учениците осмислиха още веднъж света на вълшебната приказка. Те почувстваха, че чрез виртуалното пространство ябълката става по-златна, пръстенът – по-красив, а ламята – по-страшна, доброто момиче по красиво и богато, а мързеливото – черно и зло.

Учениците изпълняваха предложените от преподавателя си по български език и литература - старши учител Заприна Глушкова, упражнения с желание, като проявяваха ентусиазъм и творчество.

Предварително на помощната бяла дъска учителката беше залепила рисунки, направени от учениците по тяхно въображение и по двете приказки. На три места в стаята (по стените) пък имаше цветни листа с име „мит”, „фолклор” или „литература”.

При даден знак учениците отидоха и залепиха своето листче, което сами изтеглиха още в началото на часа, на мястото, към което се отнася. Това бе една от занимателните задачи, предвидени за часа.

В предварително подготвени и раздадени таблички учениците разпределиха героите от двете приказки, знаейки че във вълшебните приказка те са седем типа. Трябваше да уточнят във всяка от приказките какъв герой липсва.

Накрая на часа финалната задача за учениците и присъстващите предизвика най-голям интерес. След приключването на урока в рамките на 5 минути на интерктивната дъска се появи приказка, непозната за учениците, която те трябваше да слушат внимателно и да я преразкажат за домашна работа от името на един от героите.

"Това е задача, свързана с прилагане на практика създаване на трансформиращ преразказ с конкретна дидактическа задача. Това занятие е част от интересната ми интерактивна практика, с която работя от години", коментира Заприна Глушкова.

Тя завърши урока с думите на Ханс Кристиян Андерсен: „Целият свят е пълен с чудеса, но ние сме дотолкова свикнали с тях, че ги приемаме за нещо обичайно. Само да живееш не е достатъчно. Трябва да имаш слънчева светлина, свобода и малко цветя".

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 3ax

FACEBOOK