Днес министърът на образованието Красимир Велчев проведе среща дискусия с учителите от община Банско.
Заедно с кмета на Банско Георги Икономов и началникът на Регионалния инспекторат по образованието – Ивайло Златанов, образователният министър изслуша всеки един учител и директор.
На дискусията, която се проведе в Посетителския информационен център на града, педагозите изказаха своите притеснения и идеи относно по-качественото образование и развитие на децата.
Както днес многократно бе изказано, така и сега бе призната от самия министър ролята на Община Банско в училищния живот и добрата връзка между двете институции.
Днес министърът нагледно се убеди в добрите отношения, професионалната работа и постигнатите цели в училищата в Банско и Добринище.
Началото на дискусията постави домакинът Икономов.
Това е един от министрите, който много милее за сферата, за която отговаря, каза в приветствието си кметът на Банско.
Градоначаликът направи кратка справка относно всяко едно учебно заведение.
В общината има общо 7 училища – 1 държавно и 7 общински, 3 общински детски градини.
Във всяко училище има работещ медицински кабинет, отбеляза Икономов.
183 учители, от които 7 със звание „главен учител“ обучават 1803 деца в 22 групи и 33 паралелки.
3-те професионални гимназии са засегнати от демографската криза, а материалната база е материално остаряла, стана ясно от доклада, но кметът изрично обясни, че ще бъдат взети мерки.
Статутът на СУ „Неофит Рилски“ в Банско като средно училище е възстановен от тази година, благодарение на добрата работа и доверието, изградено от новия директор г-жа Елеонора Барякова.
В детските градини в Банско и Добринище има превишен капацитет на деца в групите, затова и общината е подела строежа на нова детска градина в Банско.
Проблемен е и статутът на Професионалната гимназия по селско стопанство и туризъм, която в момента се стопанисва от Министерството на земеделието.
Във всички училища е осигурено изхранване на възпитаниците.
Образованието в нашата община е на много високо ниво, заключи кметът Икономов.
Основното предизвикателство пред образователната система е че по-трудно се мотивират децата да учат, започна своята реч министър Велчев.
Той сподели, че желанието му е да отпадне по-голяма част от административната тежест върху учителите и да се даде по-голяма свобода на преподаване, планиране и готвене на учебните разписания – което да бъде съобразена с тематиката, а не с пряко следване на учебната програма. Тоест процесът на преподаване да не е инструктивен, а насочващ.
С него се съгласиха всички присъстващи.
Министърът изрази надежда следващите месеци този въпрос да бъде разрешен и да бъде даден старт.
Надяваме се, 40% от класните стаи да имат портално обучение. Паралелно върви и изграждането на безплатна Wi-Fi мрежа във всички училища, категоричен бе министърът.