Министър Аврамова от "Железница": Сигурно е, че отсечката през Дефилето ще бъде изпълнена

Снимка: Infomreja.bg

Към момента е обявена обществена поръчка за проектиране и изпълнение на мерки, които са за смекчаване на действието на трафика върху дивите животни в Дефилето

Впечатлена съм от изграждането на тунела, който е най-дългият, прокопан в България, каза министърът на регионалното развитие и благоустройтвото Петя Аврамова.

Тя заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски инспектираха изграждането на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“.

Работата на важните стратегически обекти не е спирала, това показва усилията да бъдат спазени сроковете по строителните дейности и разплащането със строителите. От началото на извънредното положение до момента АПИ е разплатила над 162 млн. лв. на строителите, така че инспекциите не са само за спазване на сроковете, а и че заетостта в сектора се запазва – тоест се осигуряват средства за хиляди семейства, зави Терзийски.

Засега няма забавяне на средства и от ЕС.

Към момента е обявена обществена поръчка за проектиране и изпълнение на мерки, които са за смекчаване на действието на трафика върху дивите животни в Дефилето. Обектът е разделен на два лота, за единия има избран изпълнител, за вторият се гледа техническата документация, даде повече информация министър Аврамова относно плана на магистралата за Кресненското дефиле.

МОСВ отвори обществена поръчка за избор на изпълнител, който да определи целите за опазване на местообитанията на животните в района. Когато има определени цели, и АПИ ще може да приложи документацията за оценка на този участък, което е и една и от забележките на ЕК за апликационната форма. Така АПИ ще започне процедура по съвместимост на целите, приложени от МОСВ.

Парите, определени по оперативната програма на ЕС, няма да бъдат стопирани, защото се преценяват внимателно рисковете за влизане в срок на този участък от магистралата и дали може да се изпълни или парите да бъдат прехвърлени на други участъци в ТНТ-мрежата, за да не изгонят средствата по ОП „Транспорт“, а да бъдат вложени, допълни Аврамова.

Ако средствата бъдат вложени в други проекти – През 2020 стартира нов програмен период, така че отсечката може да бъде изпълнена с ЕС средства от новия програмен период, или с държавни средства. Пред нас не стои проблем дали ще бъде финансирана последната отсечка от АМ „Струма“, а да сме прецизни в спазването на всички процедури и да направим грешка, която да коства средства, категорична бе министър Аврамова.

Сигурно е, че тази отсечка ще бъде изпълнена и тя е в приоритетите на правителството, обеща МОСВ министърът.

Източният вариант, приет за реализиране в Дефилето, е приет като най-удачен и щадящ природата, стана ясно от думите на Аврамова.

Тази година ще се изпълняват предварителни мерки за оградни стени в Дефилето. На 23-и май се отваря офертата за изпълнител за смекчаващите мерки, които са строителни дейности с оградни съоръжения за различните животински видове и водостоци, които са дейности, които са предвидени за по-късен етап, но ще се изпълнят по-рано, така че строителството продължава и то не спира, каза Терзийски.

Припомняме, че „Железница“ ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и е най-дългият пътен тунел изграждан досега у нас. Изпълнението на обекта, което започна през октомври м. г., напредва и строителите ще достигнат до прокопаването на първите 500 м в посока от Кулата към София. На обекта се работи денонощно, без почивен ден едновременно в двете тръби и от двете страни на тунела. Съоръжението се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около 1,5-2 м във всяка тръба и посока на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.

Усилено се работи и на участъците от двете страни на тунела. Отсечката преди съоръжението, пътувайки от София към Кулата, е с дължина 720 м, а тази след него е 1,4 км. В тази отсечка ще бъде изградена аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е-79.

 

Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода i2d