Трима имами и още петима от Пиринско на съд за радикален ислям

Районният мюфтия Айдън Мохамед, снимка: infomreja.bg, архив

Трима имами и още петима от Пиринско фигурират в списъка от 13 души, срещу които Окръжната прокуратура в Пазарджик повдигна обвинения за проповядване идеологията на салафитското направление на исляма и налагане на шериатската държава.

На съд за проповядване на радикален ислям отиват имамът на гоцеделчевското село Лъжница Мохамед Камбер, колегата му Изет Джалев от с. Кочан, община Сатовча, и гастролиращият из джамиите в целия Гоцеделчевски регион мюсюлмански проповедник Ахмед Абдурахманов от сатовчанското село Плетена.  

Списъка с духовните лидери от региона допълват бившият софийски мюфтия Али Ахраддин и Али Ходжа, и двамата от село Аврамово, община Якоруда. 

Обвиненията срещу пиринските мюсюлмани и останалите в списъка са по чл. 108 ал.1 от Наказателния кодекс за „проповядване на антидемократична идеология, изразяваща се в противопоставяне на принципите за демокрация, разделение на властите, либерализъм, държавност и върховенство на закона, основни човешки права, като равенство на мъжете и жените и религиозна свобода, чрез проповядване идеологията на салафитското направление на исляма и налагане на шериатската държава".

Други обвинения се отнасят до ръководене и членуване в нерегистрираната по законоустановения ред в България организация "Ал Уакф ал ислями" – клон на едноименната саудитска фондация, действала на територията на областите Смолян, Благоевград и Пазарджик.

Срещу разследваната група са повдигнати и обвинения за проповядване на омраза на религиозна основа чрез слово, изразяваща се във враждебност и отричане на всичко несъобразено с идеологията на салафизма, чрез разпространение на религиозни идеи по време на петъчни молитви в джамиите, лекции, проповеди, срещи в кафенета.

От полицията и прокуратурата в Гоце Делчев съобщиха, че процедурите и съдебните дела ще бъдат водени в Пазарджик, тъй като обвинението е повдигнато от тамошната прокуратура.

Мохамед Камбер е имам на с. Лъжница от 5 години. Той е на около 35 години и е завършил 8-годишно обучение в ислямско училище в Саудитска Арабия.

Почти на неговата възраст е и Ахмед Абдурахман от село Плетена, който също  е завършил  ислямското си образование в Саудитска Арабия. Според хора от селото той е гастролиращ имам. Местните почти не са го виждали в джамията на Плетена. Дейността му била да обикаля джамиите в Пиринския край, както и да провежда срещи предимно с млади мюсюлмани, за да ги „вкарва в правата вяра“.

Запознати от средите на различните джамийски настоятелства в региона коментират, че към каузата са привлечени много млади хора от Гоцеделчевски регион, завършили ислямски училища в Саудитска Арабия, които усилено работят за привличане на свои връстници чрез разговори и в социалните мрежи в интернет.

Твърди се, че студентите от мюсюлманската общност в Благоевградска област били най-атакувани да слушат проповеди и да четат ислямска литература. По непотвърдена информация младите духовни водачи били стимулирани и финансово.

Главният ръководител на българския клон на нелегалната ислямска организация "Ал Уакф ал Ислами" е ходжата на Сърница Саид Муутлу. Самата организация има програма, според която България трябва да се ислямизира. Финансирането е от Саудитска Арабия през Турция, като средствата пристигат нелегално.

Според прокуратурата в Пазарджик Сауд Муутлу има кръг от лектори, които получават месечно по 300 евро. Организацията има програма и за обучение на момичета лектори, на които се заплаща по 200 евро. Ислямската структура у нас има квартири за пропаганда в Благоевград, Пловдив и София. Специални платени застъпници наблюдават възпитанието на децата. Буквалният превод на името на ислямската организация е Фондация за подпомагане по-доброто разбиране на исляма.

На 6 октомври 2010 година при специализирана акция на ДАНС и прокуратурата от домовете на имамите Мохамед Камбер, Изет Джалев и Ахмед Абдурахман бяха иззети компютри, дискове, литература на български и арабски език и много други материали.

По време на изненадващите проверки и обиски в домовете на тримата мюсюлмански проповедници единствено в гоцеделчевското село Лъжница бе създадено напрежение и се стигна до безредици сред местните жители. Тогава в Лъжница бяха както районният мюфтия Айдън Мохамед, така и областният лидер на ДПС Ведат Хюсеин.

Стотици жители блокираха с жива верига къщата на местния имам Мохамед Камбер, за да попречат на проверяващите да изнесат кашоните с намерената литература. Стигна се дотам, че служителите на ДАНС и полицаите бяха в обсада повече от четири часа. Не им бе позволено да напуснат селото с материалите, докато не направят пълен опис и протокол  на иззетото. Един от автомобилите на ДАНС си тръгна със счупено стъкло след посегателство по време на безредиците. 

Очаква се утре от районното мюфтийство в Гоце Делчев да излязат с официална позиция по случая с повдигнатите обвинения на тримата имами от региона.

Учудващо, в списъка с обвинените от прокуратурата в Пазарджик попадна и семейство учители от село Горно Краище, община Белица. Обвинения са повдигнати на Юсуф Горелски и на съпругата му Найме, която е начален учител.

"Никога не съм се занимавал с духовна дейност, аз и съпругата ми сме светски лица. Нямам представа откъде идва тази атака срещу семейството ми", заяви Горелски. Той е пропедовател по физическо възпитание, в момента завършва още едно висше образование - по информационни технологии. Категоричен е, че никога не е бил член на нерегистрирани организации. Според него акцията на ДАНС и прокуратурата цели да се отвлече общественото внимание от истинските проблеми в държавата.

Горелски е член на ръководството на ГЕРБ в Горно Краище.

 

КОМЕНТАРИ

Aliya10:35 - 20.09.2012
Защо религиозните ни духовници изведнъж станаха неудобни за светската ни власт от сервилни политици!? Не може човек да не си зададе този въпрос след наскорошните явни медийни, политически, че и съдебни атаки срещу религиозните водачи на българите. Още не са затихнали медийните, че и на някои отделни политици, атаки срещу отец Николай по повод острото му и категорично изказване против сурогатните закони, узаконяващи унижението на човешкото достойнство и превръщането на жената и децата й в проституираща плът, и ето - отново сме свидетели на политическо-съдебна ярост срещу религиозните свещеници на друга българска прослойка – българо – мохамеданите. Този път обвинението не е само в религиозна изостаналост от модерността на сурогатното човечество, но и в проповядване! Проповядване на какво!?... на религия... която е втората официална религия в страната ни – исляма. И това обвинение идва от страна на политическа власт, която се кълне във вярност към принципите на членство в Европейския съюз, измежду които първостепенно място заема принципът за Религиозната толерантност и Свобода на изповеданията! Изправени са пред съда на политическата игра 13 религиозни свещеници (имами) на български градове и села, официални представители и духовни сановници на българските мохамедани от българските селища на Южна България. Обвиняват ги в „антидемократична идеология“ и „насаждане на омраза“! Защо такива тежки нищо незначещи мъгливи обвинения от страна на светската власт срещу духовенството и защо сега!? Същите тези български мохамедани, които десетилетия наред живеят редом с българските християни в мирно и братско съжителство – независимо от мрачните дни и месеци на принудителното сменяне на имената им от политическата власт, независимо от мизерното си съществуване в годините на социализма – лишени от соц привилегии и синекурни началнически длъжности, принудени от сутрин до вечер да превиват гръб заедно с невръстните си деца над малките си нивички. Тези хора, българските мохамедани, никога не надигнаха глава срещу събратята си християни, дори и по време на тежкия Възродителен процес, а продължиха да се трудят, привели мълчаливо глави над нивите си. И може би и затова успяха да оцелеят – достатъчно е да се разходи човек по вододела между Рила и Родопите, за да види добре обработените зелени ниви по Родопските склонове, добре поддържаните къщи пълни с челяд, служещите джамии. А срещу тях, по склоновете на Рила – запустелите къщи и буренясалите ниви, сред които са се свили прихлупени отдавна недействащи църквите на българските християни, заминали по големите градове“да гонят дивото“ на държавни заплати. Българи сме всичките – и от ляво, и от дясно на вододела, и тези, които влизаме в джамиите, и тези, които влизаме в църквите, дори и тези, които не влизаме в храмовете. Българи сме, защото Земята ни е една! И Създателят ни е Един! И болката от политическата подигравка пак е една. Вярата ни винаги е била използвана за политически цели – ту за, ту против, според политическата конюнктура, според силните на деня. Политиците се сещат за вярата на българите само по политически причини: - Или предизборно манипулиращо - Или в политическо сервилничене. А скалъпеният съдебен процес в Пазарджик срещу духовните водачи на българите мохамедани е именно такова сервилничене. Което се доказва и от активната намеса на американските дипломати в хода на делото. Както и от поведената от страна на САЩ и Израел кръстоносна война срещу мюсюлманите по света, включително и у нас. Нашите духовни водачи са обвинени в разпространяване на „антидемократична идеология“!“ Че кога вярата е имала нещо общо с политиката и нейните измислени политически режими, включая демокрацията!? Кога духовността се е родеела с политическия пасквил, независимо дали го наричат демокрация, или корпоратокрация!? И от кога, за да си религиозен свещеник, се налага и да си политически активист на политически „демократични“ идеологии! Или на сурогатни политически закони!? Нали именно политиците ни родни до скоро шумно осъждаха свещениците ни за политическа принадлежност към ДС!? Нима сега не изискват същото и от имамите на българите мохамедани – вместо духовност да изповядват и проповядват „демокрация“ (американска, разбира се!)??? Религията на хората от край време, винаги е била обект на политически домогвания и мръсни игри. И днешният ден не прави изключение – като нападаш в открита съдебна саморазправа вярата на хората, ти разединяваш населението на дадена страна и сееш религиозна омраза. Защото един верски разединен народ е лесна плячка за сплашване и разпокъсване на държавата му, както и за откъсване на апетитни парчета от разединената му държавна територия. По тази схема на верските различия навремето араби бяха изправени срещу евреи върху общата им някога територия на Палестина. Дали историята не се повтаря и днес!?
Гунчев15:29 - 23.06.2012
Не трябва да се забравя , че много(повечето) от мюсюлманите в България са си българи.Как са станали мюсюлмани е друга тема, но те са си БЪЛГАРИ. И им е приятно да контактуват с други българи(християни). ДПС (Саудитска арабия,Турция) искат да ни разделят , изглежда за да ни владеят . Но аз мисля, че 500 год. са достатъчно. България ще пребъде !
...///14:42 - 21.06.2012
На тези,които тук пишат за релгиозен фанатизъм,ислямистки фундаментализъм и пр.казвам,че пропускат една много важна истина,а тя е,болшинството турци и българи–мохамедани не са религиозни до степен да изпълняват педовно молитви (намаз),памазан и др,С мюслюмаската общност ги свързва спазването на традициите на общността,което можем да наречем битов консерватизъм.Така,че тези хора не могат да бъдат зплаха за ничия сигурност ,а още по–малкЖЕНИ ОТ АРАо за дършавната.Не са заплаха и тези ,които се молят в джамии или в къщи по убеждение.Опасни за мен на са тези,които се запътиха към молитвените храмове за да си осигурят гласовете на вярващите.Мислите ли,че ДПС кметове и лидери са вярващи? Не са!Но са там заради изборите.Мене ме плаши това,че Губим българската си идентичност относно облеклото на жените–мохамеданки.Пазарните дни в Якоруда,Велинград,Г.Делчев ,а в някой села стават сборище на ЖЕНИ ДОШЛИ СЯКАШ ОТАРАПЛЪКА .Кой ги облича така? Вас не Ви ли притеснява това? Често във форумите се пише подигравателно за облеклото на жените от Рибново,но без да го харесвам то не застрашава нищо и никого,защото в него няма политически подтекст.То е плод на техните традиции.Но когато се демонстрира с облекла на една чужда култура,Проповедник на която беше директорката на една държавна,светска гимназия,а кмета на общината сякаш нищо не знаеше,ето това трябва да ни тормози“Срещу това трябва да сме непримирими.
...///14:42 - 21.06.2012
На тези,които тук пишат за релгиозен фанатизъм,ислямистки фундаментализъм и пр.казвам,че пропускат една много важна истина,а тя е,болшинството турци и българи–мохамедани не са религиозни до степен да изпълняват педовно молитви (намаз),памазан и др,С мюслюмаската общност ги свързва спазването на традициите на общността,което можем да наречем битов консерватизъм.Така,че тези хора не могат да бъдат зплаха за ничия сигурност ,а още по–малкЖЕНИ ОТ АРАо за дършавната.Не са заплаха и тези ,които се молят в джамии или в къщи по убеждение.Опасни за мен на са тези,които се запътиха към молитвените храмове за да си осигурят гласовете на вярващите.Мислите ли,че ДПС кметове и лидери са вярващи? Не са!Но са там заради изборите.Мене ме плаши това,че Губим българската си идентичност относно облеклото на жените–мохамеданки.Пазарните дни в Якоруда,Велинград,Г.Делчев ,а в някой села стават сборище на ЖЕНИ ДОШЛИ СЯКАШ ОТАРАПЛЪКА .Кой ги облича така? Вас не Ви ли притеснява това? Често във форумите се пише подигравателно за облеклото на жените от Рибново,но без да го харесвам то не застрашава нищо и никого,защото в него няма политически подтекст.То е плод на техните традиции.Но когато се демонстрира с облекла на една чужда култура,Проповедник на която беше директорката на една държавна,светска гимназия,а кмета на общината сякаш нищо не знаеше,ето това трябва да ни тормози“Срещу това трябва да сме непримирими.

FACEBOOK