Трето ОУ в Гоце Делчев следва традициите и при новото си ръководство

Снимка: Infomreja.bg

Разговор с Димка Мурджева - отскоро директор на иновативното училище

В самото начало на новата 2020/2021 учебна година се срещаме с Димка Мурджева, отскоро заемаща длъжността директор на Трето основно училище „Братя Миладинови“ в Гоце Делчев. Молбата ни е тя да представи себе си, училището и основните задачи, които стоят пред колектива през настоящата учебна година.

Госпожо Мурджева, откога работите в Трето ОУ – Гоце Делчев?

Целият ми досегашен трудов стаж е в това училище. Започнах работа през 1995-а година, след като завърших специалността „Начална училищна педагогика“. През тези години съм била и възпитател, и учител, и заместник - директор, а сега – директор. Познавам изцяло спецификата на работата в училището. Тя е съпътствана от много трудности, но когато насреща е разбирането на колегите и родителите, те са преодолими.

Училище „Братя Миладинови“ винаги се е развивало успешно. Какви ще бъдат приоритетите в работата на колектива под Ваше ръководство?

В образователния процес ще продължим с иновациите, като включваме учениците в различни дейности. Ще работим по спечелени проекти и ще разработваме нови. За втора година ще кандидатстваме по национална програма „Иновации в действие“ – споделяне на добри практики с други училища.

За трета поредна година това учебно заведение е включено в списъка на иновативните училища в България. Ще продължите ли да работите по иновацията „Мисловни карти“?

Планът, който следваме, е 4-годишен. По него продължават работа 2.б, 4.б, 6.а  и 6.б клас. През тази година се включва и паралелката с класен ръководител госпожа Щранкова – 3-ти б клас. Ще участват и деца със СОП под ръководството на ресурсния учител.

Училището е известно с резултатната си работата по различни проекти. Ще следвате ли традициите и в тази посока?

Разбира се. Например по програма „Еразъм +“ ще работим по три проекта.

Неотдавна беше одобрен за финансиране нашият проект  Common heritage from tradition to future", Ключова дейност 2 – „Стратегически партньорства“. По този проект, който е с продължителност 24 месеца, сме координатори. Партньорите ни са от Турция, Италия, Гърция, Румъния и Хърватия. Целта е да се подобрят четирите езикови умения на учениците и да се повиши успеваемостта им по английски език.

Координатори сме и по проект „Фестивали в европейските общности и традиции“, работата по който започна през миналата година и продължава през настоящата.

И сега към темата на деня – противоепидемичните мерки

За всички е ясно, че при сегашната ситуация е нужно още по-голямо внимание за опазване на живота и здравето на децата. Затова на педагогически съвет приехме много подробно разписани мерки за работа в условията на COVID – 19.

Правим всичко, което зависи от нас. Сутрин учителите посрещат децата на определените места –  трите входа на училището. Хубаво е, че базата ни е достатъчно голяма и всяка паралелка от 5-и до 7-и клас разполага с по две съседни класни стаи, които се ползват последователно. Така, докато се провежда час в едната, другата се проветрява.

Осигурихме всички предпазни средства – диспенсъри за дезинфектанти, шлемове за учителите, топла вода, сапун, еднократни кърпи.

Тъй като медицинската сестра, назначена от Общината, е на работа в нашето училище само два дни в седмицата, за останалите учебни дни наехме нейна колежка, на която ще заплащаме от бюджета на училището.

Можем да споделим, че родителите подкрепят мерите, а учениците ги спазват.

Предвиждате ли подобрения на материалната база?

Ние винаги сме имали стремеж да създаваме все по-добри условия за провеждане на учебно – образователния процес. Така ще бъде и занапред. Поддържаме и подобряваме базата, макар че училището е построено още през 1976 година и очакваме то да бъде санирано и цялостно обновено.

Благодаря! Желая Ви успех!

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 8as

FACEBOOK