Техническа неизправност е причината за падналия хеликоптер. Ми-17 веел знамето на Гергьовден

Снимка: бТВ

Техническа неизправност е най-вероятната причина за инцидента с военния хеликоптер Ми-17 в Пловдив.

Вертолетът се е завъртял на 180 градуса и е паднал на земята. При тежкия инцидент загинаха двама пилоти. Води се разследване.

Кореспондентът на БГНЕС обобщава информацията, станала ясна след близо двучасовото съвещание в авиобаза Крумово и дадения от министъра на отбраната Красимир Каракачанов, ген. Петьо Мирчев, зам.-командир на ВВС, генерал Борислав Сертов- директор на Военна полиция и бригаден генерал Димитър Иванов, командир на 24-та база брифинг за катастрофата.

Там беше и ген. Андрей Боцев, началник на отбраната. Като голяма трагедия определи министър Каракачанов инцидента, при който загинаха двама опитни пилоти - той изрази своите съболезнования към семействата и близките на кап. Пламен Пантелеев, 48-годишен, от Бяла, Русенско, и на кап. Стоян Неделчев, 45-годишен от Елхово.

Първият от тях има над 600, а вторият - над 500 летални часа, извършвали са това упражнение не един път.

Полетът е бил тренировъчен, на височина между 30 и 50 метра, а задачата е била спасяване. Това е бил четвъртият полет на хеликоптера за деня с различни екипажи.

Машината се е завъртяла на 180 градуса и после рязко е паднала, станало е толкова бързо, че пилотите не са успели да съобщят в базата.

Третият член на екипажа - Алексей Каменов, е напуснал сам хеликоптера и е вървял стотина метра. Той бе приет на лечение в УМБАЛ "Св. Георги" в Пловдив с фрактура на глезена и на ребрата.

Тази сутрин от ВМА съобщиха, че бордният техник на катастрофиралия вертолет вече се намира в София. Състоянието му е стабилно. Пациентът е контактен и адекватен. Продължават вторичните прегледи и изследвания.

"Рано е да се говори още за причината за катастрофата", каза министър Каракачанов, но при тези условия най-вероятно става дума за техническа неизправност. Машината е 30-годишна, през 2016 година е минала основен ремонт, а до следващия са предстояли 200 летателни часа. С излизането на падналия Ми-17, авиобазата вече няма нито един действащ Ми-17, при положение, че общият им брой е пет. 

30 дни е срокът, в който експертната комисия трябва да се произнесе за причината на катастрофата. Работи се по няколко версии. Машината е прекалено сложна, за да може да се каже категорично какво е причинило падането толкова скоро след инцидента. Фаталният полет на хеликоптера с борден номер 417 е бил четвърти за деня, предстояли са още два. Никой от предишните екипажи, летели с него същият ден, не е съобщил за технически проблем. Упражнението е било рутинно, а височината, на която се изпълнява - от ниските.

"Тази трагедия за пореден път доказва, че модернизирането на българската армия е спешно наложително", каза още Каракачанов.

По правилник, до изясняване на причините за катастрофата, полетите в авиобазата ще бъдат прекратени. Оказа се, че това е същият хеликоптер, който вееше националния праг на военния парад на Гергьовден. /БГНЕС
 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода a2g

FACEBOOK