Строят 15 км тунел през Кресненското дефиле и три площадки за хеликоптери

снимки: infomreja.bg

Три площадки за хеликоптери и най-дългият пътен тунел в Европа ще бъдат изградени по трасето на автомагистрала Струма през Кресненското дефиле. Това заяви министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева по време на форум, провел се в сградата на Университета по архитектура, строителство и геодезия днес, съобщи news.bg.

Министърът посочи, че те ще служат за реакция при извънредни и аварийни ситуации в някой от двата големи тунела, които се предвижда да бъдат изградени в 65-километровия участък Благоевград - Сандански.

Проектната скорост на трасето ще е 120 км, но от фирмата-изпълнител на проекта заявиха, че магистралата фактически ще допуска движение със скорости от 130 км в час. Още в самото начало на презентацията си Терзиева заяви, че Лот 3 може да остане недофинансиран от европейските средства, тъй като за изграждането му са необходими 1.7 млрд. лв. или толкова, колкото са предвидени за всички нови пътища за периода 2014 - 2020 г.

Трасето е разделено на три участъка, каза още регионалният министър. Първият ще е от границата на Благоевград до Кресненското дефиле и ще е с дължина около 21 км. Два километра от тях ще бъдат тунел с по две ленти във всяка посока. Името на съоръжението ще е "Железница". Цената на изпълнението ще бъде около 350 млн. лева общо за пътната и тунелната части.

Вторият подучастък е най-предизвикателният, защото в него ще бъде изграден тунел с обща дължина от 15.35 км. Това е най-голямото пътно тунелно съоръжение в Европа и второто в света, заяви Терзиева. В участъка се предвижда и изграждането на около 7 км. магистрален път. Тунелното съоръжение ще струва около 1.1 млрд. лв., като се предвижда заради екологични изисквания то да бъде вкопано на 30 метра в земята.

Третият участък няма да има тунели, като неговата дължина ще бъде около 23 км, а по дължината му ще има няколко надлеза и подлеза. Сумата за неговото изграждане е около 300 млн. лв.

Терзиева заяви, че търговете за възлагане на строителството ще започнат в средата на тази година и ще продължат до началото на следващата. Последен на търг се очаква да бъде предложен 2-километровият тунел „Железница" поради сложността на проектирането в участъка, допълни регионалният министър.

Тя беше също така категорична, че не се предвиждат пътни такси за новата магистрала.

Терзиева каза още, че по трасето ще бъдат предвидени няколко места за отдих, на които ще има обичайните крайпътни обекти - бензиностанции, заведения и др.

Преди форума министър Терзиева говори пред журналисти относно проблемите в наскоро пуснатите участъци на АМ Струма.
Само 7 месеца след пускането си в експлоатация, отсечката между Долна Диканя и Дупница поддаде под напора на мартенските дъждове.

По думите на шефа на МРР, проблемът е свличане на банкет, който не представлява проблем за безопасността на движението и ще бъде отстранен веднага щом времето позволи това. Тя допълни още че всеки месец се свиква сформиран от нея съвет към МРР, който да докладва за състоянието на пътищата, които в момента са в гаранция. /news.bg/

 

 

снимки: infomreja.bg
снимки: infomreja.bg
снимки: infomreja.bg

КОМЕНТАРИ

подгорец23:44 - 12.03.2014
Явно , че скоро няма да шофираме по тази магистрала! В друг коментар , сумите за отделните трасета бяха по около 200 млн. лева , без тунела! Той беше около 800 млн. , а тук цифрите са с по 100 млн повече! Явно докато започне строежа на клончето ще кацнат още смукачи и цената ще стане такава ,че ще обезмисли изграждането - Европа не е глупава и не дава така лесно пари!В тази насока - един виц: Разговарят сърбин и българин-българина пита :- как така бе брато ,при вас имаше война , а вече имате магистрали , при нас нямаше война и все още имаме дупки по пътищата?Сърбинът отговаря:- ами при нас като ни дадат пари за магистрала с три ленти , ние я правим с две и другите пари ги крадем , а при вас като ви дадат пари за магистрала , вие правите само осевата линия и всичко друго крадете!
Eмо14:22 - 11.03.2014
Този тунел/15км/ ще стане евентуално,но след мнооооого години. Дори някой да ни го построи,обслужването и подръжката са толкова сложни и скъпи,че не виждам как бедна БГ ще се справи с такова съоръжение. А министърката обещава пътуване без такси,но до края на мандата си-т.е. няколко месеца.
Код за сигурност, въведете кода 2xa

FACEBOOK