Строителството на Лот 3.1 на магистрала „Струма“ започва през август

Снимка: Infomreja.bg, архив

Не се предвижда повишаване на цените на винетките за леки автомобили след въвеждане на електронната система за таксуване

През месец август започваме строителството на лот 3.1. от АМ „Струма“, обяви в сутрешния блок на БТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

За трасето има избран изпълнител и финансиране, като се изчаква издаването на разрешението за строеж. Отсечката с дължина от близо 13 км е между Благоевград и Крупник.

Продължава и строителството на лот 3.3 от магистралата от Струмяни към Сандански, който трябва да е готов през 2019 г.

Активно се работи и по строителството на обходния път на Габрово, като тунелът на обхода ще е готов до кая на годината. Очаква се през 2018 г. да е готов целият обходен път на града, след което ще се търси вариант и за строителството на тунела под Шипка, уточни министър Нанков.

„Имаме амбицията в този мандат да изградим голяма част от АМ „Хемус“, каза още министър Нанков и посочи, че има готовност за строеж на 9 км от магистралата между Ябланица и Боаза, където се чака решение на ВАС. Очаква се и решение за избор на изпълнител на още 16 км от Белокопитово към п.в. Буховци. 

До 6 месеца се очаква и да бъде готов новият проект за трасето на магистралата от Боаза до разклона за Плевен и Ловеч. 50-килкометровото трасе се препроектира, за да се избегне строителството на скъпи и сложни съоръжения. След изготвянето на проекта няма пречка да започнат процедури за избор на изпълнител на строително-ремонтните дейности, отбеляза министър Нанков. Той бе категоричен, че новите трасета ще са с магистрален габарит.

Регионалният министър коментира и че след въвеждането на електронната система за таксуване, цените на винетките за леките автомобили няма да бъдат повишени. Той информира, че индикативната стойност на бъдещата тол система е около 200 млн. лв., но още в първата година след въвеждането й се очаква приходите от пътни такси да надхвърлят 1 млрд. лв., като по-голямата част от тях ще бъдат от тежкотоварния трафик.

Николай Нанков съобщи още, че през тази година със средства от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. ще се ремонтират голяма част от алтернативните трасета на направлението Ботевград - Видин, с което ще се подобри значително състоянието на пътищата в Северозападна България. Паралелно с това се работи по реализацията на скоростния път Видин - София, който е разделен на четири етапа.

Стойността на отсечката Мездра - Ботевград, където стават най-големите тапи, е на стойност 55 млн. лв. Там върви процедура по отчуждаване на имотите. Проектира се и обходният път на Димово, тъй като отсечката Бела - Ружинци - Димово е сред най-натоварените. Това са двата най-важни участъка от направлението.

„Над 500 са обновените жилищни блокове в страната по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилните жилищни сгради, а по още толкова се работи в момента“, коментира още в предаването министър Нанков.  Той обясни, че програмата е изключително успешна и се радва на голям интерес от обществото.

„Имаме единични сигнали за нередности при санирането, но там става дума за грешки от строителя. Всички сигнали, които имаме от гражданите и общините, се проверяват и там, където имаме щети и нарушения ще бъдат отстранени за сметка на строителя“, категоричен бе министър Нанков.

В отговор на въпрос регионалният министър информира, че през последните месеци е имало забавяне в плащанията от бюджета през МРРБ към Българската банка за развитие, което е довело до начисляване на лихва за сметка на държавата, но те са възстановени още в първата седмица от мандата на правителството. Има забавяне на подписването на споразумението между МРРБ и ББР в последните 4 месеца. Проблем в този период бе политизирането на програмата и замразяването й по време на служебното правителство.

Николай Нанков бе категоричен, че цените за обновлението на старите жилищни сгради не са завишени, но ще бъдат изчакани и резултатите от проверката на прокуратурата. Министърът подчерта, че различните нива на стойностите в отделните райони не означава завишение и напомни, че е бил наложен таван на цените, който е намаляван два пъти.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода a2g

FACEBOOK