Ще спрат ли опашките на ГКПП „Капитан Андреево“?

Снимка: Infomreja.bg

Нова организация на движението ще даде възможност тировете да изчакват извън трасето на АМ „Марица“

Възложено е изработването на проект за организация на движение за пътна връзка „Генералово“ – автомагистрала „Марица“ към път I-8, която ще даде възможност при необходимост тежкотоварните автомобили да се пренасочват и да изчакват на първокласния път, без да пречат на останалите пътни превозни средства на АМ „Марица“, и ще допринесе за подобряване на пътната обстановка по магистралата.

Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в отговор на въпрос за построяване на паркинг за тирове на ГКПП „Капитан Андреево“ при участието си в днешния парламентарен контрол.

Регионалният министър каза още, че участъкът от първокласния път – от връзката с автомагистралата до пътен възел „Капитан Андреево“, където моторните превозни средства се включват обратно в АМ „Марица“, е с дължина 2 км и е с трилентов габарит. Той е в добро състояние и ако през зимния период се установят компрометирани места по настилката, те своевременно ще бъдат ремонтирани. В него има съдове за смет и два частни паркинга със заведения към тях, които са оборудвани със санитарни възли.

Проектът е съгласуван в Агенция „Пътна инфраструктура“ и в началото на декември 2019 г. е внесен за разглеждане в Сектор „Пътна полиция“ при ОД на МВР Хасково. След съгласуването му ще бъдат монтирани необходимите пътни знаци, а хоризонталната маркировка ще бъде приведена в съответствие с проекта.

Петя Аврамова обърна внимание, че изграждането на зона за изчакване с достатъчно паркоместа за тежкотоварни автомобили в близост до пункта е в компетентността на повече от едно ведомство, като МРРБ и АПИ са готови да се включат в решаването на този проблем. Агенцията също така съдейства на частни инвеститори при реализацията на проектите им за изграждане на крайпътни обслужващи комплекси и на пътни връзки към тях при постъпване на заявление като издава разрешения за специално ползване на пътищата.

Приветстваме такива частни инвестиционни намерения за изграждане на паркинги, на обслужващи зони в тях, включително оборудвани със санитарни възли и със заведения за хранене. Ще подпомогнем всеки инвеститор, който има желание да изгради такъв паркинг, каза още министърът.

През втората половина на 2020 г. се предвижда да започнат реалните строителни дейности за укрепване на участък при км 164 на първокласния път „Габрово – Шипка – Казанлък“, където има пропадане на пътното платно в частта на банкета заради преовлажняване на пътния насип през последните години и динамичното натоварване от преминаващите моторни превозни средства, съобщи още министър Аврамова.

За да се осигури пътната безопасност в момента, е изградена преграда от чували с пясък, поставени са бализи и предпазна лента, монтирана е съответната сигнализация. Движението на МПС над 12 т в отсечката е забранено целогодишно.

Трайното укрепване на пътя ще бъде изпълнено по договор между агенцията и „Автомагистрали“ ЕАД. Утвърдено е задание за проектиране. След приключване на проучвателно-проектантските работи ще се изготви технически проект, на базата на който ще бъдат извършени укрепителни дейности и превантивни мерки по републиканския път с оглед осигуряване на условия за безопасност на движението. След одобрението му и въз основа на комплексен доклад за оценка на съответствието и издаване на разрешение за строеж ще започнат строително-монтажни работи за трайното укрепване на пропадането. Предстои да бъде обявена процедура за изпълнение на строителен надзор. За изпълнението на обекта са осигурени близо 8 млн. лв. от бюджета на АПИ.

Общата стойност на обекта е 7 938 000.00 лв. с ДДС. Средствата са предвидени в бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“ по програма „Аварийни ремонти“.

Възложено е изработването на технологичен проект за извършване на превантивен ремонт на 22.2 км от третокласния път Русе – Иваново – Две могили – Бяла в участъка от гр. Русе до разклона за с. Червен. Предвижда се да бъдат изпълнени ремонт на пътната настилка, отводнителни мероприятия, ландшафтно оформяне, ремонт на повредени или поставяне на нови пътни знаци и ограничителни системи, полагане на нова хоризонтална маркировка, информира също Петя Аврамова.

След изготвянето и съгласуването на технологичния проект и осигуряването на финансов ресурс ще се премине към неговото изпълнение. Ще бъдат разгледани както възможностите за включване на обекта в програма „Текущ ремонт и поддържане“ на агенцията, в зависимост от финансовата рамка на програмата, така и чрез целево финансиране от държавния бюджет.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода i2d

FACEBOOK