Разследват причините за инцидента с МиГ-29

Снимка: МО

Георги Панайотов: Майор Валентин Терзиев е пилот първи клас, с богат опит в полетите, включително и в нощни условия

Продължават спасителните и издирвателните операции. Към момента са намерени вещи и материали, които ще бъдат изследвани. Работни групи от Военно-апелативна прокуратура, служба „Военна полиция“, Специализираното звено за разследване на авио-инциденти работят съвместно, за да бъдат установени всички детайли по инцидента.

Това каза служебният министър-председател Стефан Янев на брифинг във Варна днес, 9 юни, по повод инцидента със самолет МиГ-29. „Предвид времето, изминало от часа на инцидента, и наличните данни като температура на водата и течения, независимо от това колко е здрав човек и неговият организъм, надеждите за намиране на нашия пилот не са големи“, допълни той.

Министър-председателят съобщи, че издирвателните действия ще продължат и утре, и през следващите дни, с използването на специализирана техника и водолазни групи под ръководството на щаба на Военноморските сили. „Предполага се, че останките на самолета може да са на голяма дълбочина. Все още не е открита и черната кутия на самолета“, поясни Стефан Янев.

На брифинга беше разяснено, че пилотът майор Валентин Терзиев е излетял с МиГ-29 от авиобаза Граф Игнатиево и в района на Шабла е изпълнявал задача в нощни условия по светеща цел, спусната от друг самолет. Мишената е падала с по-висока скорост, което е наложило допълнителен маньовър, който е регистриран. Пилотът е поразил целта, докладвал е, че я е поразил, като малко след това връзката с него е прекратена.

„Майор Валентин Терзиев е пилот първи клас, с богат опит в полетите, включително и в нощни условия“, заяви министърът на отбраната Георги Панайотов. По време на службата му във ВВС не е имало никакви забележки към работата му, както и неизпълнение на поставените му задачи.

На въпроси на журналисти министър Панайотов посочи, че жизненият цикъл на МиГ-29 е до 2030 година. Командирът на ВВС генерал-майор Димитър Петров уточни, че проверката на авиационната техника е постоянен процес и преминава през различни етапи. По думите му, процедурите са много и така се минимизира вероятността човешка грешка да е причина за неизправност.

„Професионалистите от ВВС работят свръх възможностите си. По ред причини нашите пилоти с години летят на санитарен минимум поради недофинансиране. Надявам се това да не е причината за инцидента“, коментира Стефан Янев в отговор на въпрос.

Началникът на отбраната Емил Ефтимов съобщи, че към момента плановата летателна дейност в Българската армия е спряна. Изключение ще се прави, само ако се наложи изпълнението на специални задачи.  „Операцията по търсене и спасяване и по издирването на останките на самолета ще продължи, докато не изгубим последна надежда. Всички възможни средства на ВМС са в района“, отбеляза той. Ако се наложи, в операцията  ще бъдат включени и допълнителни сили и средства, разясни той.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода l9n

FACEBOOK