Борисов: Видя ли багерите, знам, че ще стане

Снимки: МС

Борисов за "Хемус": Ако е било лесно, да са го направили досега

Министър-председателят Бойко Борисов инспектира напредъка по строителството на автомагистрала „Хемус“ в участъците между Ловеч и Плевен и трасето в района на Търговище.

„Видя ли багерите, знам, че ще стане“, заяви премиерът Борисов при огледа на изграждащия се път Ловеч-Плевен. В инспекцията участва също заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той информира министър-председателя, че в това трасе подготвителните дейности, както и махането на хумусния пласт, вървят успешно. А всяка сутрин работниците преминават през инструктаж за безопасност на труда.

„Ако е било лесно, да са го направили досега. Но те стоят на жълтите павета, а после ще минават за минути и няма да знаят какъв къртовски труд е положен“, посочи премиерът Борисов. 

Изграждането на „Хемус“ е водещ приоритет на правителството, защото ще осигури развитие на Северна България по начина, по който „Тракия“ подпомогна икономическата активност на южната част на страната ни. Целта е аутобанът да е готов до 2024 г.

По време на огледа с премиера Борисов заместник-министър Нанков подробно се спря на напредъка при изграждането на различните подучастъци от трасето.

Най-сложен е близо 19-километровият участък при Угърчин. „За него Министерският съвет миналата седмица взе решение за отпускане на 668 747 лева за отчуждителни процедури“, акцентира Николай Нанков.

Очаква се другото лято да е завършено строителството в района на Търговище и Шумен – между пътните възли „Белокопитово“ и „Буховци“.

Другото трасе, инспектирано от премиера Борисов днес между Плевен и Ловеч, ще е с дължина близо 52 км от пътен възел „Боаза“ до пътен възел „Плевен“. Трасето е разделено на три подучастъка.

В първия - до „Дерманци“, ще има 4 моста, 2 виадукта и 2 пътни възела. По протежението на втория участък – до пътен възел „Каленик“, ще има тунел с две тръби за движение, и с дължина 387 м. Ще бъдат построени и девет виадукта като най-дългият ще е 1193,2 м и максимална височина на стълбовете 42 м. Ще се изграждат още 7 големи надлеза и подлеза, селскостопански връзки и площадка за отдих.

Третият участък – до п.в. „Плевен“, ще е с 6 виадукта, 9 подлеза и надлеза. В него ще има и две площадки за отдих и места за паркиране на тирове и леки коли  - от двете страни на магистралата.

Правим много добра инвестиция, така че България да играе ключова роля в газоразпределението и транспортирането на природен газ в Европа за десетилетия напред, заяви Борисов, който по-рано днес и направи оглед на изграждащия се на територията на страната ни „Балкански поток“.

Премиерът провери напредъка по трасето в района на компресорна станция „Расово“. Борисов посочи, че с тази компресорна станция, както и с КС „Нова Провадия“ ще може да бъде увеличен капацитетът на Балкански поток до 20 млрд. куб метра.  Премиерът посочи, че Балкански поток ще диверсифицира газ по цялото трасе, не само за България, но и за Сърбия, Унгария и Австрия. Министър-председателят изтъкна още, че компресорите са най-добрите и дават възможност за всякакъв газ с различен произход да потече през българските газови магистрали. Министър-председателят добави, че започва и разширяването на газохранилището в Чирен.  Дарина Колева, инженер на обекта, докладва за етапа, на който е изграждането на компресорната станция. „Строежът върви много добре. Времето е с нас, добре вървим“, отбелязаха строителите.

Проектът „Балкански поток“ e част от концепцията за газов хъб Балкан, чиято цел е да утвърди ролята на България като водещ търговски разпределителен център в региона и Европейския съюз.

Към днешна дата във временните строителни бази са доставени общо 19 947 броя тръби или 239,36 км. На пристанище „Бургас“ има доставени още 6250 броя тръби или 75 км., които започват да бъдат транспортирани към временните бази. На терен се работи в района на областите Велико Търново, Плевен, Ловеч и Враца. Общият почистен хумус от сервитута на газопровода е 162,6 км., разнесените тръби по трасето са 139,05 км., от които са заварени 113,45 км.

За цялостната реализация на проекта за разширение на газопреносната инфраструктура на „Булгартрансгаз“ ЕАД от българо-турската до българо-сръбската граница ще бъдат изградени две компресорни станции – КС „Расово“ и КС „Нова Провадия“, които ще служат за повишаване на налягането по трасето на „Балкански поток“. Трите компресорни агрегата в КС „Расово“ и четирите компресорни агрегата в КС „Нова Провадия“ ще бъдат най-ново поколение, производство на американската компания Solar Turbines, която е лидер в сектора. Агрегатите ще бъдат снабдени с ниско емисионни горивни камери, съответстващи на изискванията на екологичното законодателство в частта за горивните инсталации, осигуряващи спазване на допустимите норми за изпускане на вредни замърсители в атмосферния въздух.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода sj2

FACEBOOK