Превозвачи: Ако транспортът в Източна Европа спре за седмица, цяла Западна Европа няма да яде

Снимка: Infomreja.bg

„Ако транспортът в Източна Европа спре за една седмица, цяла Западна Европа няма да има какво да яде, няма да има какво да работи!“, това е тежката дума на протестиращите шофьори днес на Кулата.

Те твърдо се обявиха срещу пакет „Мобилност“, според който на всеки три седмици българските и превозвачи трябва с камионите си да се прибират в родината си. Законът, който иска да въведе ЕС, всъщност засяга всички превозвачи, работещи извън пределите на държавата си. В България това са над 120 хил. човека.

Всички събрали се на ГКПП-Кулата бяха обединени около мнението, че транспортът е движещата сила на Европа, благодарение на която хората пряко и косвено се изхранват.

Управител на транспортна фирма и шофьор от 19 години сподели за ИНФОМРЕЖА:

Нарочно решихме да дойдем тук – на Кулата, за да не сме всички в София (където днес се състоя също протест), защото трафикът е много натоварен днес, а и искаме от различни места да дадем по-голяма публичност на нашия проблем.

Ние сме против закона на Макрон, който иска да прокара 3 седмици да работим в Европа, една седмица да караме камионите в България, което убива икономиката.

За момента сме благодарни на правителството, че поне за малко застават зад нас. Все пак 11 процента от БВП го осигурява именно тежкотоварният транспорт. Държавата е зависима от нас много, защото осигуряваме много работни места, плащаме данъци. Ако всеки си прибере камионите от Европа, много фирми ще фалират.

Много хора са зависими от нас, това са: сервизи, бензиностанции, застрахователи, банките.

Да се събудят управителите на банките. Всички кредити, с които сме купили камионите и изплащаме, са благодарение на заплатите, които изкарват работниците в Европа. Това е свързано с нашия акъл, банките ни помагат с кредити, но ако ни изгонят от Европа да дойдат те да си ги карат в Европа.

Ние също така сме против и 45-часовите паузи, които ни карат да правим в Европа. Задължени сме да пращаме шофьорите на хотели в рамките на тези два дни.

Относно работата, която върши международния шофьор, бе направен следният коментар:

Аз предлагам ЕС да направи кампания да пита шофьорите дали някой е накаран насила да работи, какви заплати получава, и да не ни обвиняват, че ние-работодателите, ползваме работниците си като роби.Те имат добри условия на труд.

Те са си избрали да спят в камионите, които са последно поколение модели от най-висок клас.

Има добри и лоши шофьори, но няма ли ги камионите, няма да има производство и стоки по магазините. Вафлите, водата, лекарства няма да стигнат до хората.

Аз очаквам подкрепа от моите колите от Полша и Унгария, Словакия също.

Призовавам самите български граждани да ни подкрепят, защото ако не във всяко семейство, то поне при всяко пето такова има международен шофьор, който изхранва децата си.

В България в момента международния шофьор и IT-специалистите са с най-високи заплати.

Освен протестите в Брюксел и затварянето на граници, шофьорите заплашиха, че няма да спазват сроковете на доставка, и така ще се усети липсата на транспорта. Европа не може да един ден да подмени шофьорите с нова генерация.

Има шофьори, които предпочели да работят в чужди фирми, но се върнали заради лоши условия.

 

Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2za