Виртуалните приемни по морето на КЗП с над 70 сигнала от туристи

Снимка: Infomreja.bg

Услуги с по-ниско от договореното качество и опити за прилагане на различен тип нелоялни практики са сред оплакванията от туристите и сред констатираните от Комисията за защита на потребителите /КЗП/ нарушения по морето, съобщава председателят Димитър Маргаритов.

Той споделя, че най-често срещаното нарушение продължава да бъде разминаването между обещаното и това, което клиентът получава на място. Има случаи на некоректно обявяване на цените на услугите на плажа.

„Имаше случаи не само на некоректното обявяване, но и принуда потребителят да ползва услуга задължително, което също е нарушение. След нашата намеса и след като бяха съставени съответните протоколи, към настоящия момент на проверените от нас места, тези нарушения са преустановени, обясни още Маргаритов.

Той даде пример и с неработещи климатици в хотели с 3 и над три звезди, което освен, че допълнително нажежава лятото на туристите, е и нарушение на Наредбата за категоризацията.

По-рядко се установява липса на категоризация. От началото на сезона комисията е затворила 12 заведения по морето. Това обаче е временна мярка и ако те предприемат необходимите действия и приведат дейността си в съответствие, ще могат да работят.

От началото на сезона КЗП е извършила над 1700 проверки. До момента са съставени около 110 акта, но по част от тези проверки работата все още не е приключила.

Маргаритов допълни още, че чрез виртуалните приемни на КЗП са постъпили над 70 сигнала. „Като цяло сигналите в сферата на туризма при нас са около 5-6% от всички над 20 000, които постъпват на годишна база. Не е много, но това не означава, че секторът е без проблем. Всеки проблем, който се среща в туристическия бранш, е достатъчно сериозен, защото дори да са малко на брой, когато на един човек му се провали почивката, за него това е драмата на лятото”, коментира той.

Председателят на КЗП изрази мнение, че българският туристически продукт до голяма степен може да бъде съпоставен със световно утвърдените дестинации. „Но, в нашата контролна дейност ние забелязваме, че има склонност при добро

 
 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода a2g

FACEBOOK