Откриха седем планети, подобни на Земята

© NASA

Може би има условия за живот на поне три планети в новооткрита слънчева система само на 39 светлинни години от Земята, обяви NASA.

Астрономите са засекли най-малко седем небесни тела с размера на планетата ни, обикалящи около тъй нар. кафяво джудже TRAPPIST-1. Те се намират в зона, където температурата на повърхността е между 0 и 100 градуса по Целзий.

Най-малко три от новооткритите екзопланети (всички планети, които обикалят звезда, която не е нашето Слънце, компактна звезда или кафяво джудже се наричат екзопланети – бел. ред.) може да имат океани, което също увеличава шансовете за възникване на живот.

Планетите са били открити с телескопи от Европейската южна обсерватория и NASA. Според учените разстоянието от 40 светлинни години е нищожно малко в космическо измерение, но при сегашните технологии ще са нужни стотици милиони години, за да бъде достигната новата слънчева система.

Телескопът Hubble вече търси атмосфера около планетите, обявиха от NASA, а следващото поколение технологии скоро ще позволи по-детайлното им изучаване.

"Става въпрос за невероятна планетарна система - не само заради броя на небесните тела, но и защото са много близки по размер до Земята", обяви пред сайта Futurism авторът Михаел Гейон. В същото време още е рано за каквито и да било изводи от откритието. /Капитал/