Шефът на АПИ: До края на деня пускаме платното на "Струма" към София

Снимка: Infomreja.bg

Не е имало боклуци, когато е правена проверка, каза Терзийски

Рано сутрин опожареният мост на АМ „Струма“ при Дупница стана фон на изказванията на поредната, но и най-важна в случая институция – Агенция „Пътни инфраструктура“.

Председателят на Управителния съвет на АПИ Георги Терзийски лично провери на място дейностите, които се извършват в района на инцидента, станал преди две седмици.

Инспекцията, която се извършва в момента, цели да констатира дали обхватът на съоръжението е изчистен от материалите, които се депонират за рециклиране, а от друга страна целта е да се установи дали от лявата страна в посока София е готово да бъде пуснато движението до края на деня, каза Терзийски.

Ще започне изпитване на товароносимостта на съоръжението със служители от Института по пътища и мостове към АПИ. 6 камиона ще бъдат поставени в различни точки на моста, за да бъдат направени необходимите изпитания.

Ремонтът на моста е на стойност 1 860 000 лв.

В момента се напряга скелето, което поддържа конструкцията, след което ще бъдат направени изпитванията с товарни камиони в различни точки. Преди два дни са сложени датчици, които ще дадат информация за отклонението, след което при положителни резултати, които ще станат ясни до края на деня, ще бъде създадена организация на движението, каза Терзийски.

Предварителните резултати са много обнадеждаващи и аз мисля, че движението ще бъде пуснато до края на деня, уточни председателят.

Както стана ясно от обследването, направено преди седмица, пострадали са 13 колони, 3 греди, 3 трегера. Под платното в посока София има по-малко щети, за което говорят пробите, за да поеме лекото движение още днес – това означава, че ще се движат само леки коли.

В другата посока към Кулата, поради това, че мостът е по-увреден, е възложено по ЗОП в условията на форс мажор изпълнителят да извърши аварийно-ремонтни работи в рамките на 4 месеца. Нашата амбиция е това да стане много по-бързо, но това е максималният срок, обясни Терзийски.

Това не означава, че 4 месеца няма да бъде пуснато движението – това е крайният срок, тъй като резултатите от пробите на другото платно все още не дават достатъчно аргументи да бъдат извършени по-бързо ремонтните дейности.

Ремонтът се очаква да почне след като завърши укрепването на платното в посока София, стана ясно още от изказването му.

Проблемът с отпадъците обаче отвори бездна от журналистически въпроси, които доведоха до неясни отговори.

Тези отпадъци не са отговорност на АПИ, започна Теризийски, като уточни, че „нашите служители, правейки обход, не са установявали наличие на отпадъци под съоръжението“.

АПИ като собственик (по чл. 16) носи отговорност за съоръжението и под него – то да е почистено и да няма отпадъци, обаче се изясни впоследствие.

Това тук, което се случва – да, от години е, но има институции, които могат да ви отговорят как, с какви разрешения, на какви терени се извършва тази дейност, каза още Терзийски, но следващата му реплика гласеше:

Не съм привърженик на взаимоотношенията между институциите през медиите, но достатъчно видях вайкане, неистини и манипулации по отношение на АПИ. Ние просто сме собственик на територията под съоръжението.

Положението в момента е, че под моста чистят единствено служители на АПИ.

Ние сме собственици и правим всичко необходимо да изчистим отпадъците и очакваме от контролните органи да кажат къде и как да ги депонираме, тъй като на територията на област Кюстендил няма нито едно депо, в което ние можем да ги депонираме, но това не е отговорност на АПИ, заяви Терзийски, който преди това каза:

Отпадъците в района на виадукта са почистени. В момента камионите стоят натоварени и чакаме указания на контролните органи къде да депонираме.

Относно изхвърлянето на отпадъците в района отново бяха намесени другите институции: Недобросъвестни граждани също хвърлят отпадъци. За да бъде решен проблемът, то с него трябва да се заемат други институции.

Беше засегнато и името на Община Дупница.

Искам да уточня, че „множеството сигнали“, които са подавани до АПИ, са само един, подаден от Община Дупница – писмо, изпратено на 4-и април 2018 г., което означава следното: все едно аз да напиша писмо на общината, че поради проблем на пътя е застрашено тяхно съоръжение и да вземат мерки. Нали се сещате кой е отговорен по Закона за управление на отпадъците?!

Община Дупница е контролен орган по Закона на управление на отпадъците, а не АПИ, каза още Теризийски.

След като се оказа, че служителите на АПИ са правили „слепи“ проверки, Терзийски бе запитан дали ще има наказани.

Ако се докаже, че служители на АПИ са извършили проверка, но не са дали верни данни, то ще последват наказания за тях. Проверките на АПИ са перманентни. Последният доклад е от юли. Извършена е проверка, за която ние не сме уведомени. Ние получихме предписание на 20-и август.

Нямаме нарушения, установени през юли – 2015. С директора на ОПУ-Кюстендил. Обхватът на съоръжението е 2 метра отстрани на моста. Не е имало боклуци, когато е правена проверка, уточни той.

А как боклуците са попаднали под моста, не стана ясно, но отговорът на председателя бе следният:

След като за няколко дни изчистихме тонове боклуци, явно са натрупани... АПИ не може да носи отговорност за всички недобросъвестни действия на фирми и лица.

Не стана известно и дали има сделка между Кольо Илиев и АПИ.

Не мога да кажа дали има сделка между АПИ и собственика на Феникс ООД. Питайте предишното ръководство.

На национално ниво също бяха разпоредени проверки на всички магистрали и мостове.

Днес приключва проверката на 27-те областни пътни управления. По първоначална информация – да, има нарушения. Има дори куриозни случаи – под мост има изграден овчарник.

Тепърва установяваме кои обекти имат разрешение да бъдат под съоръженията, защото има такива договори, но тук няма такъв договор - няма, защото през 2015 не е имало такава правна възможност.

В края на брифинга се достигна и до един реторичен въпрос от страна на АПИ:

Не мога да разбера защо когато има път, АПИ става абонатният отговорник за престъпленията и инцидентите. Има други хора и институции, които да поемат отговорност.

ОЩЕ СНИМКИ ВИЖЕ ТУК

 

Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода l9n
loading...