Димитър Мунин: "Топлоснабдяване Банско" бе моя кауза

Колаж: Infomreja.bg

Аз оставям едно работещо дружество, но със задължения - това е факт, допълни Мунин

След топлата новина за топлото на Банско, потърсихме за коментар досегашния управител Димитър Мунин. Срещу него бяха хвърлени „обвинения“ за безстопанственост на дружеството, чиято двугодишна история е свързана с доста проблеми.

Мунин сподели поред ИНФОМРЕЖА за работата на „Топлоснабдяване Банско“ ЕООД от самото начало.

През 2018 централата е възобновена с капитал от 200 000 лв. по идея на тогавашния кмет Георги Икономов.

Централата е създадена през 2006 година и поддържана от „Тевно“ ЕООД, а през 2019 г. се очаквало да бъдат прехвърлени дяловете на „Тевно“ изцяло в общинското дружество.

Мунин дава отговори на всички питанки, поставени след сесията на ОбС-Банско. Той определи работата си в дружеството като кауза, а основния проблем за настоящите задължения са вследствие от лятото, цената на водата, тока и дървесината.

Каква е историята на дружеството, поето под Ваше ръководство?

През юли 2018 бях поканен да поема поста на управител на „Топлоснабдяване Банско“ ЕООД. Предишният управител, който бе назначен от фирмата „Тевно“, иззе абсолютно всичко, дори нямаше и гаечен ключ. Ние възстановихме необходимия инвентар, който трябваше да закупим, за да се провежда нормално работният процес.

Това „възстановяване“ бе направено от сумата от 200 000 лв., за която всеки пита къде е изразходвана. Закупен бе и сравнително добър автомобил за нуждите на дружеството, който струва около 6000 лв., а след това имаше разходи и по поддръжката му.

Когато стартирахме дружеството наистина нямаше чипс през август, въпреки че сезонът бе на прага и трябваше да реагираме бързо. Нямаше време да коригираме цената от 2007 г., която е 103 лв. за мегават час. Нямахме право да правим корекция, защото трябваше да сключим договорите с потребителите, нямахме и никакви сметки, за да направим копулацията за единичната цена за топлинната енергия. Това ни изигра лоша шега.

Следващият момент бе, че дружеството имаше Х пари, но цената на дървесината бе много висока, а за централата пък не всеки може да доставя чипс. Трябват доставчици, които могат да смогнат на количеството. В най-студените дни централата гори около 90 кубика на денонощие.

Настоящето твърдение е, че към 31.10.2019 не е имало чипс?

Това не е вярно, защото имаше в склада 600 кубика налично гориво. Обвинението на ОбС, е че чипсът е стигнал за седмица, но не е така. С наличното може да се изкарат и два месеца, в зависимост от метеорологичните условия. Ако е твърде студено – ще стигнат за 5 дни, по 100 кубика на ден. Това е въпрос на добър мениджмънт.

Защо доставчиците са отказали съвестна работа с дружеството?

Дружеството има лоша история и задължения, които отказват голяма част от доставчиците да работят с „Топлоснабдяване Банско“.

Търсенето на дървесина бе голям минус, както и намирането на надеждни партньори.

Лятото самата централа не може да копулира, защото са драстично по-малко абонатите, при което се създава загубата на при.

Също така цената на потребление не е променяна от 10 г., за разлика от разходите за ток, вода, както и самата дървесина.

А изплащани ли са възнагражденията на работещите в дружеството?

Към 31.10. колегите и аз самият сме получили заплати. Единствено няма заплата за ноември.

Докато аз бях управител, всеки от колегите е взимал заплата от 1-о до 5-о число, и то се вижда по банковите сметки.

Кое наложи оставката Ви?

Разговарях и с предишното ръководство, че това не е моето прозвище. Аз не съм енергетик. Поех временно централата, за да заработи. Мисля, че се справих добре и заедно с колегите – на които им благодаря за професионализма. Аз съм пътен инженер и искам да се развивам в тази сфера.

Има ли основание да се вярва, че оставката Ви е предизвикана след смяната на управлението?

Не е причина смяната на кмета. Исках да напусна много по-рано.

Разговарял сте с общинската финансова комисия относно така завареното състояние на централата?

Един ден по-рано ме викнаха в Общинската администрация без доводи. Аз отидох, те започнаха да търсят финансови отчети, а аз казах, че в настоящия момент не съм подготвен. Предупредих ги, че ще ги излъжа, защото според мен трябва да се говори с конкретика, която аз нямах.

Имате ли съмнения за лични противоречия?

Мисля, че става въпрос за реваншизъм, който не е насочен лично към мен. Може и да е заради приятелката ми, но това са само спекулации.

Каква е била работата Ви в дружеството?

През пролетта на 2018 открихме тежки аварии. Над 900 литра вода се губиха от централата по трасето. С колегите от централата без да наемаме чужди фирми, за да не трупаме още задължения, сме отстранили около 6 броя аварии.

Взимах присърце централата. Загубата, регистрирана от „Тевно“ ЕООД, е намалена от нас многократно – около 150 000 лв. сме спестили.

Сумата от 130 000 лв. не е дължима само към доставчиците. Само към основния доставчик дължахме 30 000 лв. Ако бях поел ангажимента да изчистя всички задължения към доставчиците, нямаше да има за заплати.

С две думи: От октомври до април централата изкарва пари, лятото тя не изкарва пари и има загуби, следователно загубите са основно заради лятото.

Защо не се осъществи прехвърляне на дружеството?

Това е следващата лъжа. Аз поех ангажимента заедно с колегата -представител на „Тевно“. Оказа се, че трябва да имаме 40 000 лв., за да можем да изпълним сделката, които пари аз нямах и нямаше как да изпълня. Планът беше тази зима, когато се създадат приходи, да се осъществи и прехвърлянето. Аз не съм спрял сделката, а нямаше пари за осъществяването ѝ.

Защо предложението за теглене на кредит от 30 000 лв. не е одобрено от ОбС през 2018?

Идеята на овърдрафта е да бъде буфер, чрез който в периода от издаване до плащане на фактурата, дружеството да може да си погасява сметките.

Общинските съветници не разбраха правилно идеята, а помислиха, че има други цели.

Мои анализи доказаха, че ние сме на минус, защото цените са ниски за предлаганата услуга. Затова цените са увеличени, за да може да се намали загубата на централата.

Управлението Ви бе определено като липса на достатъчно грижа – безстопанственост?

Обвиненията за безстопанственост са некоректни, защото съм се грижил за централата на 100% като управител. От 24 часа съм работил 24.

Ако имам нещо да крия или съм сгрешил, аз ще съм първият, който ще се алармира сам срещу себе си.

Аз имах за кауза „Топлоснабдяване Банско“. Аз нямах работно време. Преди да напусна си взех цялата отпуска, за да не натежавам на дружеството, за да може да не ми се дължат пари.

Коментирано бе, че е имало проблеми с топлото през изминали сезон?

За миналия сезон е имало само едно оплакване през март, когато в едната котелна инсталация имаше техническа повреда, отстранена за 4 часа.

През цялото време абонатите са имали от 70 до 80 градуса топлинна енергия.

Аз оставям едно работещо дружество, но със задължения - това е факт.

Доставчиците се оказаха, защото през лятото не купувахме, тъй като нямаше с какво. Миналата година сме работили на същия принцип – имахме пари, купувахме суровина, нямаше пари – не купувахме. Работим с това, което имаме.

Общинските съветници си мислят, че парите са откраднати, а ако беше така, дружеството нямаше да работи.

Какви са плановете Ви оттук насетне?

Смятам да продължа като пътен инженер. Аз имах лична кауза, искам да покажа, че това помага за екологията. Имахме две проверки от РИОСВ и независима институция, които показаха, че няма замърсяване, дори е под минимума.

*Б.а. - Думите г-н Мунин са предадени без редакторска намеса!

ЦЕЛИЯ КАЗУС МОЖЕТЕ ДА ПРОСЛЕДИТЕ ТУК

 

КОМЕНТАРИ

Иван15:33 - 06.12.2019
Пълна Трагедия!Одита ще покаже,дали е точил пари от сметката на Топлофикация Банско!
Код за сигурност, въведете кода 2xd

FACEBOOK