Омбудсманът призова мобилните оператори да не „режат“ абонатите си

Снимка: БГНЕС

Омбудсманът обръща внимание, че голяма част от гражданите са с драстично намалени доходи

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до изпълнителните директори на трите мобилни оператора -  „Теленор България“ ЕАД, „А1 България” ЕАД и „Българска телекомуникационна компания“ ЕАД, в която апелира да не се спира достъпа на граждани до мобилни и стационарни услуги по време на извънредното положение в страната.         

Поводът за писмото на Омбудсмана са жалби на граждани, в които алармират, че при забавено плащане, дори и с един ден, достъпът им до мобилни услуги е спрян.       

"В извънредното положение заради пандемията с коронавируса, в което се намираме в момента, като омбудсман съм убедена, че не трябва да оставаме без необходимата ни телефонна и интернет връзка. В ситуация като тази мобилната комуникация е особено важна във всяко едно отношение – тя ни е връзката с роднини, със спешните служби е част от работата ни. Без нея и социалната изолация е труднопреодолима“, пише омбудсманът до мобилните оператори. Доц. Ковачева се аргументира с факта, че много институции и голяма част от бизнеса са преминали на дистанционна работа, а учениците и студентите - на дистанционно обучение.         

Омбудсманът обръща внимание, че голяма част от гражданите са с драстично намалени доходи и без работа и е редно да бъде проявена социална чувствителност и разбиране към проблемите на техните клиенти, изпаднали във временно финансово затруднение.         

„Известно е, че доставчиците на комунални услуги вече удължиха сроковете за плащане на месечните сметки, като гражданите получиха уверение, че няма да има прекъсване на електрическата енергия и водата при неплатени сметки. Надявам се споделяте мнението ми, че това с пълна сила следва да важи и за телефонните и интернет услугите, предвид тяхната специфика и важност“, подчертава общественият защитник.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2xa