Обвиниха двамата машинисти за трагедията в Хитрино

Снимка: AFP/Scanpix

Окръжната прокуратура в Шумен внесе в съда обвинителен акт срещу двамата машинисти, управлявали влака, който дерайлира на 10 декември 2016 година на гара Хитрино.

Двамата машинисти - Димитър Михнев и Радослав Петков, са обвинени, че на същата дата при управлението на товарния влак са нарушили правилата за движение, уредени в Закона за железопътния транспорт, като по този начин по непредпазливост са причинили смъртта на 7 лица, а други 14 души са били ранени.

В обвинителния акт на прокуратурата като основна причина за настъпилото жп произшествие е движението на влака с висока скорост - двойно по-висока от разрешената от 40 км/час.

Според обвинението на прокуратурата при наредено влизане в гара Хитрино на трети отклонителен коловоз машинистът Димитър Михнев не е изпълнил незабавно, точно и безусловно указанията на сигнала на предупредителния семафор. При навлизане в гарата той управлявал влаковата композиция със скорост 78 км/ч. и не намалил скоростта до 40 км/ч.

Вторият машинист Радослав Петков също не предприел действия за незабавно спиране на влака, след като Михнев не показал с действия, че управлява безопасно композицията.

В резултат на допуснатите нарушения от двамата машинисти е последвало дерайлиране на влака. Вследствие на това са се повредили вагони-цистерни от състава на композицията, което е довело до изтичането на превозвания газ и последвалия взрив.

В хода на разследването е изяснено и че произшествието не е предизвикано от повреди в жп инфраструктурата и не се дължи на повреди в осигурителната техника. Инцидентът също така не бил предизвикан от техническа неизправност на подвижния състав или превозвания товар.

Причина за настъпилото жп произшествие е движението на влака с висока скорост - двойно по-висока от разрешената от 40 км/час. Влакът се движил по криви при влизане в отклонителния трети коловоз на гара Хитрино, което е довело до разрушаване на железния път и дерайлиране на част от вагоните.

При дерайлирането е настъпил пробив в десетата цистерна от влака, натоварена с пропилен, изтекъл е газ, който се е смесил с въздуха и се взривил. При взрива са разрушени множество сгради и е последвал пожар.

Според прокуратурата е налице пряка причинно-следствена връзка между допуснатите от двамата машинисти нарушения и настъпилата смърт на 7 лица.

Материалите по делото са събрани в 40 тома, а обвинителният акт срещу двамата подсъдими е 75 страници.

При разследването са били назначени и изготвени десетки експертизи - съдебномедицински, съдебнопсихиатрични, за установяване на средни и тежки телесни повреди, токсикологична, за алкохол и наркотични вещества, химическа, пожаротехническа, компютърна, на железопътния път, техниката и скоростта на движение на композицията, която е извлечена като информация от черните кутии на влака.

В разследването са участвали 13 следователи от Националната следствена служба.

И двамата обвиняеми са с мярка за неотклонение - Димитър Михнев е пуснат от ареста под "парична гаранция" в размер на 10 000 лева, а на Радослав Петков е наложена "подписка". И двамата нямат право да напускат страната.

Предстои Окръжният съд в Шумен да насрочи разглеждането на делото. /News.bg/

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 8as

FACEBOOK