Депутатът Димитър Данчев с питане до просветния министър след разговор с кмета на Кресна
Вчера депутатът от ПГ "БСП за България" - Димитър Данчев, направи парламентарно питане до министъра на образованието Красимир Вълчев. Въпросът е провокиран от разговор на народния представител с кмета на община Кресна - Николай Георгиев, и касае възможността за участие в дистанционна форма на обучение на деца на бедни родители.
Ще накаже ли просветното министерство ученици, защото са бедни?
Парламентарният секретар на групата на ПП "БСП за България" в 44-ото Народно събрение, Димитър Данчев, е изпратил писмен въпрос до образователния министър относно възможността ученици да бъдат "наказани" от системата на българското образование поради бедност на техните родители и липса на техническата обезпеченост и достъпа до интернет, за да могат да участват в дистанционни форми на обучение.
Въпросът е провокиран от разговор на Данчев с кмета на община Кресна, Николай Георгиев, за състоянието на учебния процес в общината и осигуреността с електронни устройства и достъп до интернет на ученици от бедни семейства.
Ето и съдържанието на въпроса на Димитър Данчев, отправен към просветния министър:
"При обявяването на извънредното положение от Ваши (б.р на министъра на образованието и науката) изявления в медиите стана ясно, че поне 5% от всички ученици в страната или около 35 000 деца не разполагат с електронни устройства чрез, които да участват в е-обучението...
В тази връзка, моля да отговорите колко деца към момента редовно /ежедневно посещават дистанционна форма на обучение? Моля да посочите как се прилага дистанционната форма на обучение за децата, които не разполагат с електронни устройства и как се контролира нивото на усвоените от тях знания.
Има ли вероятност децата от семействата без техническа възможност за участие в е-обучението да повторят класа или да преминат в следващия клас без да е ясно да ли не са изостанали от знанията на техните съученици.
Искрено се надявам, че в този смисъл няма да има „наказани“ деца поради бедността на техните семейства или поради невъзможността да се осъществи реален контрол върху придобитите знания."