Над 10 500 жалби от граждани разгледа за година омбудсманът Мая Манолова

Снимки: Личен архив

Отмина една година от момента, в който притеснената „червена“ Мая Манолова влезе за първи път в институцията на омбудсмана.

„Мисля, че за тази една година успях да докажа на всички и на себе си, че към този цвят можем да прибавим бяло и зелено, за да са спокойни всички, че съм национален омбудсман на България и защитавам еднакво ефективно и активно всички български граждани“, заяви Мая Манолова.

Представена дейността на институцията в цифри показва, че 28 420 граждани са потърсили съдействие от омбудсмана. 17 919 са консултираните граждани в приемната, като 1 112 от тях са изслушани лично от Манолова.

Жалбите и сигналите за този период са 10 501 бр., което е абсолютен рекорд в историята на институцията и е 100% повече от постъпилите жалби за предходния период. 8 784 жалби са приключени, което също е с 60% повече от приключеното за предната година.

Най-голям брой български граждани са се жалвали срещу доставчиците на обществени услуги и монополните дружества. Първенци с отрицателен знак са „Топлофикация“, жалбите срещу тях са нараснали с 216% и за този период са 908. С 200% са нараснали и жалбите срещу банките. Сериозен ръст на жалбите има и срещу арбитражните съдилища – 505%. За една година в работата на институцията е въведен стандарт 24 часа в денонощието да се изкарват на повърхността проблемите на гражданите, като се търси решение за всеки казус.

„Ако обичайната фраза за 7 години, която звучеше от тази институция е ние ви разбираме, ние сме на ваша страна, но нямаме правомощия и от нас не зависи, то фразата, която сега бе наложена в институцията е - от нас зависи, ние решаваме проблемите. Аргументирах тезата си с цифри – 2379 са отправените от омбудсмана препоръки към държавни и общински органи. 9 законопроекта са внесени в Народното събрание, като част от тях са приети от депутатите на първо четене. Изготвени са 5 специални доклада по важни за обществото теми и са организирани 16 дискусии и кръгли маси. Проведохме 3 успешни национални кампании, 4 пъти сезирахме Конституционния съд, 2 пъти ВКС и ВАС за противоречива практика, предоставихме 4 становища по образувани конституционни дела и 5 становища до върховните съдилища по проблеми, които се отнасят до българските граждани, 6 броя са значимите кампании за българските граждани, сред тях е „Великден за всеки“ в подкрепа на възрастните хора“, каза още Манолова.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2xa

FACEBOOK