Министър Нанков: До 2023 г. автомагистрала „Струма“ трябва да бъде напълно завършена

Снимка: МРРБ, архив

До 2023 година автомагистрала „Струма“ трябва да бъде завършена в пълнота, заедно с 18-километровия участък през Кресненското дефиле. Най-оптималният вариант от икономическа, екологична гледна точка и най-вече от гледна точка на пътната безопасност и сигурност на преминаване е полуизточният вариант на трасе.

Движението в посока Кулата – Солун ще бъде през дефилето, а в обратна посока – към София, ще се осъществява източно от дефилето. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в предаването „Тази сутрин“ на БТВ.

Той коментира и част от другите варианти за изграждане на магистралата в участъка на Кресненското дефиле. Двата варианта, свързани с изграждането на магистрала вътре в дефилето, са технологично най-неустойчиви, посочи министърът и поясни, че проектът с изграждането на дълъг тунел е най-неблагонадежден от екологична, финансова гледна точка, времеви срокове и като безопасност, тъй като това районът на Кресна е сеизмично най-неустойчивият в България. Затова този вариант не е разглеждан при представянето на проектите в Брюксел.

В определения като най-подходящ вариант най-дългият тунел ще бъде около 1 км, предвидени са мостови съоръжения. При строителството на трасето източно от дефилето ще бъдат използвани иновативни подходи, ще бъде изграден обход на Кресна, 5 пътни възела с две свързвания между двата участъка и пътни възли към всички населени места по протежение на дефилето.

Проектът предвижда изграждане на две икономически зони в землището на община Кресна и две в северната част на трасето  на територията на община Симитли с възможност за търговия и почивка. Благодарение на пътните връзки и свързванията между двете трасета ще се осигури преминаване от едното в другото трасе, както и достъпа на собственици до нивите, обясни Николай Нанков.

Автомагистрала „Струма“ се изгражда със скоростни темпове. 25-километровият участък до Сандански ще бъде пуснат в експлоатация до края на 2018 година, каза още регионалният министър, пояснявайки, че крайният срок е месец май 2019 година.

По-голямата част от екологичните организации не са изразявали притеснения за действията на Агенция „Пътна инфраструктура“, подчерта министър Нанков. Той допълни, че 2023 година е реалистичният срок за завършване на цялото трасе на магистралата.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода ae5

FACEBOOK