Масов български протест в сърцето на Европа

Снимка: БГНЕС

Мирният протест е подкрепен от транспортния министър Росен Желязков и наши евродепутати, които са обещали да се присъединят към протестиращите. Няма да има затваряне на улици и блокади. На площад „Люксембург” ще се присъединят към българските превозвачи и техни колеги от Румъния и Полша, Унгария, Литва, Латвия и Ирландия. Митингът ще бъде в рамките на заседанието на транспортната комисия в ЕП, на която се очаква да бъдат гласувани спорните поправки в европейското законодателство.

Българските превозвачи настояват Европейската комисия да отхвърли предложените поправки.

“Основният проблем в предвидения пакет е връщането на водачите и камионите в страната на регистрация. Това означава, че нашите превозвачи трябва да се приберат до България, независимо че фирмата може да има бази в Европа”, коментира за БГНЕС изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България Димитър Димитров. Друг текст, срещу който протестират нашите фирми е „равно заплащане за един и същи труд, на едно и също място.

“При средна ставка 10 евро на час, това означава, че шофьор трябва да получи от българския си работодател 7200 евро командировъчни. Никой шофьор - нито във френска, нито в немска фирма, взима тези пари. Взимат между 2000 - 2400 евро, колкото и нашите шофьори“, обясни Димитров.

„Всички сме единодушни, че това е национална кауза и интерес. С общи усилия трябва да не допуснем тези протекционистки, лобистки текстове да унищожат един от най-работещите бизнеси в страната и ще засегне над 120 000 души у нас”, смята изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.

“В резултат на тези мерки ще се подобрят също така условията на труд на водачите и ще може да се потърси изход от проблема, свързан с недостига на водачи, който засяга цялата европейска промишленост”, коментира транспортният еврокомисар Виолета Булц след среща с транспортни министри.

Oт своя страна транспортният министър Росен Желязков подчерта, че протестът „не е форма на натиск, а демонстрация на ясно и категорично послание против разделението на Европа на централни и периферни държави“.

И държавата, и превозвачите са убедени, че битката не е загубена, тъй като след гласуването в транспортната комисия на ЕП, пакетът ще влезе за гласуване и в пленарна зала. Оттам идва ред и на триалога Европейска комисия – отново Европейски парламент - Съвет на Европа, където пак ще се чуе мнението и на Росен Желязков./БГНЕС

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 8as