КЗП с приемна в Благоевград

Константин Райков, снимка: КЗП

Константин Райков, който е член на Комисията за защита на потребителите (КЗП), ще се срещне с жители на Благоевград.

Събитието ще се проведе на 15 май, понеделник, от 11.00 до 14.00 ч. в офиса на КЗП, който се намира на пл. „Георги Измирлиев” 1, стаи 507-508 (в сградата на Общината).

Посетителите на приемната ще имат възможността да отправят въпроси в сферата на потребителската защита и да подадат сигнали за конкретни нарушения в директен разговор с Константин Райков.

Това ще бъде втората по ред изнесена приемна в рамките на предприетата от институцията инициатива за срещи на ръководството с граждани от различни региони в страната.

Първата такава приемна се проведе на 5 май в Русе с участието на председателя на КЗП Димитър Маргаритов. Най-често поставяните въпроси бяха свързани с телекомуникациите – както за рекламации на дефектни устройства, така и за нелоялни търговски практики в тази сфера.

Близо 8600 инспекции в търговската мрежа е извършила регионалната дирекция София на Комисията за защита на потребителите през 2016 г. Около 1400 от проверките са в заведения за хранене и развлечения и хотели, а приблизително 300 по направлението безопасност на стоките.

Останалите инспекции са свързани с обезпечаване правото на информация за продуктите и защита от нелоялни търговски практики.

Инспекторите са проверили магазини за битови уреди, текстил, обувки, тютюневи изделия, автокъщи за автомобили втора употреба, както и ателиета за извършване на различни услуги.

В резултат на осъществените през миналата година проверки са съставени около 550 акта за различни нарушения. Връчени са 32 заповеди за незабавно и ефективно изтегляне от пазара на опасни бебешки артикули, детски облекла и обувки, декорации за дома, аксесоари за автомобили и др. Затворени са 56 туристически обекта за липса на категоризация.

Забранени са 64 нелоялни търговски практики при промоции в търговската мрежа или представяне на заблуждаваща информация относно степента на категоризация и вида на туристически обекти.

Приблизително 6300 жалби и сигнали са постъпили в регионалната дирекция София на КЗП през 2016 г. Те касаят предимно битови услуги и телекомуникации. Едва около 3% е делът на оплакванията срещу финансови институции.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 3ax

FACEBOOK