Как да кандидатстваме за общинско жилище?

Много от хората не разполагат с достатъчно средства, за да си позволят да си закупят апартамент, къща и т.н. Оказва се така, че поради една или друга причина, няма къде да живеят.

Положението всъщност не е съвсем безнадеждно. Можете да си наемете общинско жилище, ако разбира се отговаряте на определени условия.

В днешната статия, ние от Счетоводна къща ”Крестън БулМар – Кюстендил” ще се опитаме да дадем отговор на всичките Ви въпроси, относно изискванията за кандидатстване за общинско жилище.

За да кандидатствате за настаняване в общинско жилище е необходимо вие и членовете на семейството ви да отговаряте едновременно на някои условия:

          1. Едно от най-важните неща е поне един член от семейството да е българки гражданин, както и да има адресна регистрация и постоянен адрес на територията на общината, в която искате да наемете жилището

          2. През последните две години да не сте живели в общинско жилище

          3. Не притежавате никакви имоти на територията на общината

          4. Не трябва да притежавате имущество, чиято стойност е по-голяма от средната пазарна цена на едно жилище

          5. През последните 10 години не сте прехвърляли, на други лица, вашите имоти

Това са някои от условията, на които първо трябва да отговаряте не само Вие, но и членовете на семейството Ви. Ако отговаряте на тези условия и искате да бъдете настанен в общинското жилище, трябва да отидете в общината по настоящия ви адрес и да подадете следните документи:

          1. Документи, които сте извадили предварително и съдържат данни за вас и членовете на вашето семейство: Удостоверения от Адресна служба на МВР, както и от Служба по вписвания за извършени сделки с имоти и много други.

          2. Декларация по образец, в която попълвате данни относно самоличността ви и тази на членовете на вашето семейство, имуществото, което притежавате и други. Тази декларация се подписва от всички пълнолетни членове на семейството пред служител на районната администрация или пред нотариус.

          3. Заявление по образец, което се попълва на място в общината

След като подадете всички документи до кмета на общината, те се разглеждат от комисия за картотекиране на заявителите. В срок до два месеца, комисията разглежда подадените заявления, и взима  решение за включване или отказ за включване в картотеката.

Наемната цена за общинските жилища се определя за 1 кв.м полезна площ. Тя трябва да бъде съобразена с мястото, където се намира жилището, конструкцията на сградата, преобладаващото изложение, както и качествата на околната среда. За конкретната цена можете да попитате в администрацията на съответната община.

Не се притеснявайте да направите нова стъпка в живота си!

Ако имате нужда от консултация и експертно мнение, можете да се свържете с нас. Ние от Счетоводна къща ”Крестън БулМар – Кюстендил” ще бъдем до Вас при всяка ваша крачка.

 

КОМЕНТАРИ

Лозена Христова01:23 - 17.09.2022
Искам да кандидатствам за опщинско жилище с едно дете на 12 години нямам възможност за квартира под наем към кого да се обърна благодаря предварително
ники08:22 - 23.03.2021
Здравейте, бих искала да подам заявление до Кмета. Бихте ли ме посъветвали дали е добре да вписвам и бащата- ние нямаме брак и към момента аз си отглеждам детето.
Буда15:12 - 13.06.2020
НАДЕЖДА ВСЯКА ТУКА ОСТАВЕТЕ, ОТ ДЪРЖАВАТА МИЛОСТ НЕ ТЪРСЕТЕ, БРАТЯ И СЕСТРИ!...
Биляна16:20 - 08.06.2020
Забравих да добавя,че желая апартамент в град Пазарджик email [email protected]

FACEBOOK